תלונות רבות של תושבים באזור מפרץ חיפה על מפגע ריח נרחב באזור התקבלו הלילה (שבת) במוקד איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה. כונני האיגוד ואנשי המשרד להגנת הסביבה יצאו לאזור ומבדיקות שערכו עלתה דליפה של גז בצנרת שבין המפעלים של דור כימיקלים לבתי הזיקוק. "הצוותים מטפלים באיתור התקלה. ובוחנים את השפעתו על איכות האוויר באזור. "כרגע אין הנחיות מיוחדות לתושבי האזור", מיהרו להבהיר בשעות הבוקר של שבת המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערי מפרץ חיפה. 
צוותי המשרד והאיגוד יחד עם כיבוי והצלה (כב"ה), משטרת ישראל ועיריית חיפה, איתרו את מוקד דליפת הגז התעשייתי בצומת חלוצי התעשייה-יגאל ידין בעיר ואזור הצומת נסגר לתנועה בהנחיית הכוחות. מהבדיקות עלה כי הגז שדלף הוא גז תעשייתי הכבד מן האוויר, שדומה בתכונותיו לגפ"מ (גז בישול) ומכאן מפגע ריח הגז הקשה שהורגש היטב ברחבי האזור. 
"חברת דור כימיקלים מזרימה גז זה לחברת בז"ן (בתי הזיקוק) באמצעות צנרת תת-קרקעית", מסר המשרד להגנת הסביבה וגם קבוצת בז"ן מיהרה להבהיר: "קווי הובלת הגז הם של דור כימיקלים. מפעלי בז"ן פועלים בהתאם להנחיות משרד להגנת הסביבה".

עיקר הסכנה שהביאה להוראת הכבאות והמשטרה לסגור את אזור הדליפה לתנועה היא בשל היותו של הגז דליק. בהנחיית המשרד להגנת הסביבה, הופסקה באופן מיידי הזרמת הגז בין המפעלים ובמקומה הוזרמו מים בצינורות, במטרה לאתר את מקור הדליפה. "הכוחות בשטח מבצעים ניטורים, מהם עולה כי רק בשוחות התקשורת והבקרה שליד הרמזורים בצומת נמדדים ריכוזים גבוהים", הרגיעו אנשי הגנת הסביבה והדגישו: "המשרד להגנת הסביבה יתחקר את האירוע, וינקוט בכל האמצעים הנדרשים ובכל כלי האכיפה העומדים לרשותו".

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם,אמרה: ״אין למפעלים האלה מקום לידינו, כל זמן שהזיהום נמשך, והתקלות חוזרות השכם והערב. אנחנו לא נסכים לחיות ליד שכנים מזיקים. אם וכאשר יהפכו לשכנים טובים, נוכל לקבל את נוכחותם בחיינו״.
פעילי "מרכז מחקר סביבתי חיפה" הודיעו בעקבות אירוע הדליפה: "אנחנו עוקבים בדאגה אחרי ארוע הדליפה בצנרת בין בז"ן ודור ומדגישים כי גם זיהום האוויר ה'שיגרתי' ברובו נגרם מדליפות לא מוקדיות של צנרת ומיכלים אשר לא מנוטרים אך מחריפים את התחלואה בחיפה".

קרן צור, ממרכז מחקר סביבתי חיפה, מדגישה: "הדבר החריג בארוע הזה הוא שהמפעלים הודו בתקלה. כמה תקלות כאלה קורות ולא מדווחות? הפעם חוש הריח הציבורי אילץ את המפעלים להודות בתקלה. יותר מכך מסקרן לראות מה יעשו איגוד ערים והמשרד להגנת הסביבה בנידון. היום יבדקו. מחר העניין כבר יתמוסס בין שאר התקלות הלא מטופלות באזור. אנחנו דורשים מממשלת ישראל  להעלות את תוכנית מפרץ החדשנות לפינוי המפגע הבטיחותי-המפעלים הפטרוכימים בחיפה להחלטת ממשלה דחופה".