ארבעה פועלים, בהם מפעיל מנוף, נהרגו היום (ראשון) מפגיעת משקולות מנוף שקרסו באתר בנייה בשדרות ז'בוטינסקי ביבנה, אחד מההרוגים נלכד על המנוף ומותו נקבע לאחר שכוחות ההצלה הגיעו אליו לאחר דקות ארוכות בהם היה תלוי בין שמים וארץ. בנוסף, שני בני אדם נפצעו באורח קל בתאונה.



המשטרה הודיעה כי חקירת המקרה הועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה. בעקבות התאונה, עוכבו שמונה בעלי תפקידים שונים באתר העבודה, חלקם יחקרו באזהרה. לפני כחודש התחשמל נהג משאית בן 31 באותו אתר בנייה.



צילום: דוברות איחוד הצלה



פרמדיק מד"א, אלון מלמה, סיפר: "מדובר באתר בנייה גדול עם שני בנייני מגורים שבמרכזם עומד מנוף, חלקו האחורי של המנוף התפרק וקרס על הקרקע. שלושה פועלים שהיו בסמוך נפגעו באורח קשה מאוד בכל חלקי גופם, תוך כדי פעולות החילוץ שלהם ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם. פועל נוסף, שנלכד על המנוף בגובה של עשרות מטרים מחולץ ברגעים אלו ע"י כוחות הכיבוי שהגיעו למקום".



ח״כ אילן גילאון (מרצ), אמר בתגובה לקריסת המנוף: "החידלונות המתמשכים בטיפול במגפה שוב צפים, כאשר פועלים נוספים מתווספים לרשימה הבלתי נגמרת של קורבנות ״תנופת הנדל״ן״. אוזלת היד המתמשכת של הממשלה מול הקבלנים שמאפשרת את המערב הפרוע הזה, וזה עוד אחרי הבטחות על גבי הבטחות מהממשלה לטיפול בנושא, מעידים כי בעיניה דמם של הפועלים זול יותר מהנכס שאותו הם בונים".



השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כתב בטוויטר כי "‏תאונת העבודה ביבנה מזעזעת ומספר הנפגעים וההרוגים באתרי בנייה בלתי נתפס! הבהרתי למשטרה מספר פעמים בחודשים האחרונים, שאני מצפה שחקירת האירועים תגיע לבירור האחריות הפלילית עד הדרגים הבכירים ביותר בחברות הבניה. אסור להסתפק בחקירת עובדי אתרי הבניה בלבד".
"אני קורא גם לבתי המשפט ‏להתייחס בחומרה לרשלנות חברות בנייה הנוגעת לפיקוח ולבטיחות באתרים ברחבי הארץ", הוסיף ארדן. "הרשלנות הזו גורמת למותם של בני אדם וכך צריך להתייחס אליה".