מתקשים לעכל: הותר לפרסום כי גיל חזאזי בן ה-51, תושב חדרה, הוא אחד מארבעת ההרוגים באסון קריסת המנוף שאירע הבוקר (ראשון) באתר בנייה בשדרות ז'בוטינסקי שבעיר יבנה. הוא הותיר אחריו את אשתו גילה ושלוש בנותיו. בנוסף לחזאזי, נהרגו באסון שלושה פועלים סינים שעבדו במקום, לאחר שצוותי מד"א ניסו להציל את חייהם ללא הצלחה.



גיסו, אילן קנשטי, סיפר כי התבשר על מותו של חזאזי כבר בשעה 10:30. "קיבלנו את ההודעה מהמשטרה, הגופה נמצאת במכון לרפואה משפטית ואנחנו לא יודעים מעבר לכך", אמר. בגרון חנוק, סיפר הגיס כי חזאזי אהב אופנועים ואת העבודה על המנוף. "רק בשבוע שעבר דיברתי איתו, הוא היה צריך להביא עוגת יום הולדת לאחיינית שלי, אבל זה לא יצא לפועל. הוא היה אבא שנתן את הנשמה לבנות שלו ולאחותי. הוא דאג לה לכל אורך הדרך ותמך בה".



חזאזי עשה הפסקה מעבודת המנופים ופתח עסק לאופנועים. כשהעסק לא צלח, הוא סגר אותו וחזר לעבודתו הקודמת - בה קיפח את חייו. שכנו של חזאזי סיפר כי אתמול בילה איתו יחד וישב עמו לקפה ועוגה. "אני מרגיש כאילו הוא בא להיפרד ממני", אמר, "וזה קשה ובלתי נתפס. הוא היה איש משפחה משכמו ומעלה. זה אסון גדול למשפחה ולחברים". 



זירת התאונה ביבנה. 17 מעורבים נחקרו, 11 מהם תחת אזהרה. צילום: פלאש 90



כזכור, המשטרה החלה בחקירת האסון, ובמהלך היום עוכבו 17 מעורבים בעלי תפקידים שונים הקשורים לאתר העבודה. 11 מהם נחקרו תחת אזהרה, כאשר בסיום החקירה ארבעה מהם שוחררו למעצר בית למשך חמישה ימים. המעורבים הנוספים שוחררו בסיום חקירתם.
לאתר הבניה הובאו מומחים שמטפלים בזירה, המנוף הורד וטופל בכדי ללמוד את האירוע. מהמשטרה נמסר כי "המפלג לחקירת תאונות עבודה ימשיך לחקור את האירועים שהובילו לקריסת חלקי המנוף וימשיך לעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים והעובדים".

כזכור, חזאזי ושלושת הפועלים הנוספים נהרגו מפגיעת משקולות מנוף שקרסו באתר הבנייה, בו נהרג לפני כחודש נהג משאית בן 31 לאחר שהתחשמל. האירוע הקשה עורר סערה והסב את תשומת הלב הציבורית פעם נוספת למספר ההרוגים ההולך וגדל בענף הבנייה, כאשר כל הפתרונות הממשלתיים שהוצעו לא יצאו אל הפועל. הסתדרות העובדים אף איימה בעבר להשבית את המשק בתגובה לאירועים הרבים בענף, אולם בסופו של דבר בוטלה השביתה לאחר סיכום עם משרדי הרווחה והאוצר כי יוסיפו תקנים לפקחי בטיחות באתרי הבנייה.