אדווה ביטון, אמה של אדל ז"ל, שנפצעה בפיגוע יידוי אבנים בשומרון ונפטרה ב-2015, ילדה את ילדתה השביעית באותו תאריך שבו נולדה אחותה המנוחה. ביטון הודיעה על לידת התינוקת בפוסט שהעלתה לפייסבוק.

"'עין במר בוכה ולב שמח'. בחסדי ה' ישתבח, בזכות רבי מאיר בעל הנס, אתמול בערב ילדתי את בתנו ה-7, ט"ו אייר", כתבה ביטון. "בדיוק באותו תאריך של אחותה ,אדלי ז"ל! תמהיל של רגשות! רק בשמחות!". 

"הייתה לי הרגשה כזאת שאלד בתאריך של אדל זיכרונה לברכה", אמרה הבוקר ביטון ב-103FM. "בדרך כלל אני סוחבת עד הסוף את ההיריון, אבל לא תיארתי לעצמי שזה יימשך ויגיע לאותו תאריך: ט"ו באייר. זה התמהיל של הרגשות, גם שמחה, זיכרון וגם כאב. אנחנו לא עושים השוואות וזו מתנה גדולה של אדל שלנו שהלכה לנו".

"אני לא רוצה להיכנס לענייני גלגולים", הוסיפה. "אני בן אדם מאמין אבל אני לא רוצה להיות במקום הזה כי אני מאמינה שכל אחד הגיע לכאן לשליחות שלו. על כל אדם לעבור את המסע האישי שלו ולא של מישהו אחר. כל אחד הוא נשמה גדולה בפני עצמה. כך אני רואה את הדבר. אדל שלנו שלחה לנו מתנה והיא איתנו, זאת השגחה פרטית שלה מלמעלה".


אדל ביטון, הילדה שריגשה מדינה שלמה לאחר שהצליחה להחלים מפיגוע בו נפצעה באורח אנוש, נפטרה בחודש פברואר 2015 בבית החולים "שניידר" בגיל ארבע ושמונה חודשים, לאחר מאבק ממושך. אדל הקטנה התאשפזה שוב לאחר שחלתה בדלקת ריאות. 

הפגיעות הנוירולוגיות ממנה סבלה בעקבות הפציעה, היקשו על חברי הצוות הרפואי שהבהיר כי הסיבוך ממנו סבלה אדל קורה לילדים עם מחלות רקע מורכבות, שכן לדבריהם, כאשר מערכת אחת נפגעת, היא מדרדרת מהר מאוד מערכות נוספות בגוף. 

כזכור, אדל נפגעה באופן קשה מפיגוע שאירע בכביש חוצה שומרון בשנת 2013. האם ושלוש בנותיה התנגשו עם מכוניתן במשאית שסטתה מדרכה בגלל אבנים שיידו לעברה פלסטינים. היא טופלה בתחילה בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה ולאחר מכן הועברה לשיקום בבית החולים לוינשטיין.

אדל ביטון ז"ל ואחיה. צילום: באדיבות המשפחה
אדל ביטון ז"ל ואחיה. צילום: באדיבות המשפחה