אחרי מחדל דליפת הגז התעשייתי בליל שבת האחרון במפרץ חיפה, שאותרה רק בשל תלונות של תושבים על מפגע ריח קשה, החלו הרשויות לפעול נגד האחראים לתחזוקת הצנרת התת קרקעית הלקויה בין מפעלי "דור כימיקלים" לבתי הזיקוק של קבוצת בז"ן. אמש החליטה ראשת עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, על הצעד הממשי הראשון שלה בתפקיד כנגד מפעלים מסוכנים במפרץ חיפה, והחלה בהליך שלילת רישיון העסק של "דור כימיקלים".



קליש-רותם הוציאה למפעל זימון לשימוע בהתאם לסמכותה לחוק רישוי עסקים, שימוע שהתקיים היום (שני) ואליו הוזמנו מנהלי החברה המתפעלת את קו הגז התת קרקעי שדלף בסוף השבוע וגורמי הממשלה שמטפלים בנושא. "תוצאה אפשרית של ההליך הינה ביטול הרישיון הזמני והוצאת צו סגירה מיידי לחלק ממתקני החברה", הודיעה עיריית חיפה.



אמש פשטו אנשי המשרד להגנת הסביבה על משרדי חברת "דור כימיקלים" ובשיתוף פעולה של המשטרה הירוקה תפסו מסמכים הקשורים לאירוע דליפת הגז הדליק בצנרת המוליכה את הגז אל מפעלי בז"ן. מהמשרד נמסר כי "המסמכים רלוונטיים לאירוע החמור מסוף השבוע ולנסיבות התרחשותו".



בנוסף העביר המשרד מכתב לגיל דנקנר, יו"ר ומנכ"ל קבוצת דור כימיקלים, שלפיו נאסר על החברה לחדש את העברת החומרים המסוכנים בצנרת זו, עד לבחינת סיבת הדליפה וההשלכות של אירוע הדליפה.



"יש להשאיר את הצנרת ללא כל פעילות - גם אם הדבר כרוך בהשבתת המפעל או מתקניו. על דור כימיקלים להעביר למשרד להגנת הסביבה באופן מיידי תכנית לבדיקת מיקום התקלה והסיבה לתקלה, דוח של מערכת בקרת דליפה, תוצאות בדיקת תקינות ונוהל תחזוקה שוטפת של קו הצנרת, וטיפול בדליפה ומסמכים נוספים".