בהמשך לפרסום הראשון במעריב, הוציאה היום (שני) המשטרה צו הפסקת עבודה לאתר בו אירעה תאונת קריסת המנוף הקטלנית אתמול ביבנה. מפקד מרחב שפלה תנ"צ דוד פילו ערך שימוע לבעלי החברה הקבלנית רמי שבירו, בסיומו מימש את זכותו בחוק והוציא צו הפסקת עבודה מנהלי ל-30 יום לאתר. חקירת האירוע נמשכת על ידי מפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי בין ההרוגים באסון היו בן דקלו, בן 22 מרמת גן, ויונתן סבג, בן 33 מאור יהודה, הם שניים מההרוגים באסון. אתמול נודע כי ההרוג השלישי הוא גיל חזאזי, בן 51 מחדרה. 

גיא וויאסבורג, אחיו של דקלו, סיפר בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על אחיו. "היה לו כל מיני דברים שהוא היה יכול לעשות, הוא ראה מסלול על המנוף, והרווח הוא הכי טוב כך שהוא היה יכול להרוויח כסף ולטוס. אנשים מסתכלים עליו בכבוד והערכה. הוא עשה דרך". 

אתם ראויים לתשובות. ממש באתר הזה גם התחשמל למוות לפני חודש מישהו אחר. 
"הכל ספקולציות. אנחנו רק מתעסקים עכשיו עם אמא שלי, שלא יודעת איך לשאת את זה. ואבא. המצב הוא לא ברמת התפיסה. המשפחה שבורה. אנשים מתאספים בבית כדי לנסות לעזור. הרמה היא נורא ראשונית. אנחנו נורא מנסים להבין וגם להתמודד עם האסון הזה".
בתוך כך, היום התקיים דיון חירום בבית ההסתדרות, בהובלת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ונשיא התאחדות קבלנים בוני הארץ ראול סרוגו. הדיון התקיים בעקבות ריבוי תאונות עבודה באתרי בנייה שבהם קיפחו חייהם עובדים רבים ועל רקע משבר הבטיחות בעבודה בענף הבנייה בשנים האחרונות. 
בדיון החירום הוחלט על מספר צעדים מידיים, ביניהם סוכם כי ביום חמישי הקרוב תתקיים הדממה בת חצי יום בכל אתרי הבנייה בארץ, שמטרתה לערוך מפגשי הסברה, למידה וחידוד הנהלים וכללי הבטיחות בעבודה. כמו כן סוכם כי יוקם מטה בטיחות משותף שבראשו יעמוד האלוף (במיל') חה"כ לשעבר אייל בן-ראובן. פעילות המטה תתוקצב בהיקף של מיליוני שקלים והוא יפעל במשך כל ימות השנה, במטרה להגביר את הבטיחות בענף הבנייה, באמצעות הסברה, הדרכה ופעולות משותפות מול הממשלה.

עוד הוחלט כי בעוד שבועיים ייערך כנס חירום והסברה המיועד למעסיקים ולעובדים. הוחלט כי כל האירועים והכנסים שתוכננו לשנה הקרובה לעובדים ומנהלים בענף ימוקדו בנושא הבטיחות בעבודה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ונשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, מסרו בתום הפגישה: "המקרים הטרגיים בענף הבנייה הם לא גזירה משמים. בשיתוף פעולה ניתן יהיה לצמצם באופן דרמטי את הנפגעים בתאונות העבודה באתרי הבנייה. על הממשלה, המעסיקים והעובדים לשלב ידיים על מנת להילחם במשבר הבטיחות בענף הבנייה".