על רקע גל החום הכבד, מאות אלפים צפויים להשתתף במהלך היום (חמישי) בהילולה השנתית בהר מירון. עשרות אלפים הגיעו כבר אתמול והתמקמו לקראת ההילולה המסורתית, שנפתחה אמש. צוותי מד"א טיפלו ב-231 בני אדם שסבלו מתשישות, התעלפות, התייבשות, כוויות, פציעות וחבלות קלות, מחלות כרוניות ומחלות לב, מתוכם 26 שנזקקו להמשך בדיקות וטיפול ופונו באמבולנסים של מד"א  לבית החולים זיו שבצפת. מתוכם 3 שלקו בהתקף לב ופונו ישירות ליחידה לטיפול נמרץ לב.

לנוכח החום הכבד והחשש מהתייבשויות, הובאו למתחם מאות אלפי בקבוקי מים קרים. באזור הוקם חפ"ק מיוחד, הכולל את המשטרה, מד"א, כבאות והצלה ונציגים מעיריית צפת. במד"א פונים לציבור שמתכוון להגיע למירון להישמע להנחיות של כוחות הביטחון, להצטייד בבקבוקי מים ולהרבות בשתייה. 

במקביל, גם תוגברה ההיערכות בבית החולים זיו. גם במד"א הייתה היערכות מיוחדת לקראת ההילולה היהודית הגדולה ביותר בעולם. בתוך כך, למתחם הר מירון הובאו כ־120 כבאים וכ־20 כבאיות, שאמורים לתת מענה מיידי לכל אירוע חריג. המשטרה, שהתפרסה בכוחות מתוגברים, אסרה כבר מאתמול להגיע למקום עם כלי רכב פרטיים, לנוכח עומסי התנועה הכבדים. 
 
במשטרה ציינו שבתום חודשיים של היערכות ממושכת ומאומצת החל השלב המרכזי במוכנות להילולת הרשב"י במירון. משעות הבוקר המוקדמות נערכו אלפי שוטרים בפריסה מלאה לקראת הגעתם של מאות אלפי חוגגים ומאמינים להילולה. במבצע המורכב נוטלים חלק גם שוטרים מאגף התנועה ומשמר הגבול, ומופעלים במקביל אמצעים טכנולוגיים רבים ובכללם רחפן, מערך נרחב של מצלמות אבטחה ומסוק מהמערך האווירי של משטרת ישראל.

לקראת ההילולה, בוצע ביום שלישי תרגיל מיוחד, המדמה תרחישי חירום עם נפגעים. רבים מהחוגגים הגיעו באוטובוסים מאורגנים, שיצאו בעיקר מריכוזים חרדיים, ורבים נוספים הגיעו בתחבורה ציבורית. היו גם חוגגים שהגיעו עם רכביהם הפרטיים וחנו הרחק ומשם הגיעו עם אוטובוסים. "שום דבר לא יעצור אותנו להגיע להר מירון, גם לא השרב", הסביר איציק מירושלים. 
 

גל החום הכבד, לא הרתיע את החוגגים שהגיעו מכל הארץ. "אני מגיעה לכאן כל שנה. לא מעניין אותי השרב, חשוב היה להגיע גם השנה, שנהיה כולנו בריאים", סיפרה סימה שהגיעה מבאר שבע.