גל החום שהחל השבוע והשריפות האחרונות הותירו רבים ללא בית וללא ציוד בסיסי. תושבים רבים מהיישובים מבוא מודיעים וטל שחר פונו מבתיהם, והמפונים נותרו רק עם הבגדים שלגופם ולחלקם אין לאן לשוב משום שבתיהם נשרפו כליל. על כן, עם ישראל מתגייס ומסייע לתושבי היישובים שביתם נשרף ומגייס עבורם כסף וציוד.



אחת הדוגמאות היא חבריהם הטובים של רוזי וטוב-לב ריצ'מן, אשר להם ארבע בנות בגילאים שנתיים עד תשע, שפתחו פרויקט עבורם. הם איבדו את הבית שלהם אתמול בשריפה במבוא מודיעים וכעת חבריהם יוצאים בקמפיין כדי לגייס להם עזרה ראשונית על מנת שיוכלו לעמוד שוב על הרגליים. התרומות יועברו לקניית: בגדים, נעליים, ציוד בית ספר, משחקים, ספרי ילדים, כלי בית ושכר דירה לתקופה הקרובה. 



לתרומה: https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/17000

פרויקט נוסף שהוקם הוא עבור נחמה סילבר- אלמנה שגרה במבוא מודיעים. בנה נועם וכלתה שירה גרו עם שני ילדיהם, פלג ואופיר, בקרוואן לידה. בשריפה שפרצה השבוע נשרפו הבית על כל תכולתו והזיכרונות. הם נותרו עם הבגדים שלבשו בבוקר, אפילו לא חזרו מהעבודה הביתה. כעת הם מנסים לאחות את השברים ולהקים בתים מחדש.



לתרומה: https://www.jgive.com/new/en/ils/donation-targets/17002



כמו כן, ניתן לתרום לתושבי חבל מודיעים עבור עמותת "תושבים למען תושבים חבל מודיעין": בנק לאומי, ח-ן 02227840, סניף יהוד. לעמותה יש סעיף 46 ועל כן התרומה מוכרת לצורכי מס.



לתרומה לתושבי קיבוץ הראל דרך PayBox ייעודי: "משפחות השריפה בקיבוץ הראל"! לחץ להצטרף:
http://pbme.co/pbj?v=j&g=5ce75a547891930015733662\

הקרן לידידות החלה גם היא במאמץ גיוס תרומות בארצות הברית ובישראל , על מנת לסייע לנפגעי השריפות במבוא מודיעים וביישובים אחרים שנפגעו.
 על פי הצפי, הקרן תגייס כמיליון שקלים אשר יוקדשו לסיוע מיידי לאלו שאיבדו את רכושם ונותרו ללא קורת גג. נציגי הקרן עומדים בקשר רציף עם מנהלי המחלקות לשרותים חברתיים ברשויות שנפגעו וכלל הארגונים הרלוונטיים (רח"ל, כבאות והצלה ועוד) על מנת להעביר את הסיוע באופן מהיר למשפחות שפונו או רכושן נפגע, כאשר הסיוע המוגבר מיועד ליישוב מבוא מודיעים.  

למעוניינים לתרום ולסייע, ניתן לעשות זאת דרך אתר הקרן לידידות בעמוד הסיוע לנפגעים במצבי חירום ואסון. https://ifcjil.formtitan.com/TRUMA#/

כמו כן, הסוכנות היהודית תעניק סיוע חירום מיידי כבר ביום ראשון בבוקר לכ-60 משפחות ממבוא מודיעים ומקיבוץ הראל שאיבדו את בתיהן ונותרו ללא קורת גג בעקבות גל השריפות הקשה. הסיוע שמעניקה הסוכנות היהודית, בתיאום עם שירותי הרווחה ברשויות המקומיות, עומד על כארבעת אלפים שקלים לכל משפחה.

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג: "הסוכנות היהודית בשותפות עם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה יעניקו סיוע חירום באמצעות קרן החירום של הפדרציות לכל משפחה שאיבדה את ביתה, על סך ראשוני של כ-1000 דולר להתארגנות חירום בימים הקרובים. הסולידריות היהודית פועמת כשעשרות משפחות מתמודדות עם ההלם של אבדן בית ורכוש, עם החיים עצמם - ההתארגנות ללינה וניהול החיים מהיום במקום אחר. נהיה שם כדי לעזור ולסייע בכל דרך אפשרית".