טרגדיה בצפון: כוחות משטרה, כיבוי והצלה רבים הוזנקו היום (שבת) לבניין מגורים ברחוב דוד אלעזר שבעיר צפת בעקבות שריפה שפרצה בדירה בקומת הקרקע. בתוך הבניין שהו מספר משפחות, שנותרו לכודות. כוחות ההצלה דיווחו על תינוק אחד, פעוט כבן שנתיים הנמנה בין הלכודים וילד כבן 10. הפעוט הוגדר על ידי כוחות מד"א במצב אנוש, ולאחר מכן נקבע מותו.
מבית החולים זיו שבצפת, שקלט חלק מהלכודים הפצועים לאחר שפונו מזירת האירוע, נמסר כי בסך הכל נקלטו בחדרי המיון כ-19 בני אדם, מתוכם 12 מבוגרים, כאשר שלושה בני אדם נפצעו באורח בינוני משאיפת עשן, והשאר פצועים במצב קל וטופלו במקום על ידי אנשי רפואת החירום. כוחות הכיבוי וההצלה השתלטו על מוקד הדליקה וחילצו את שאר הלכודים. כוחות המשטרה שהוזנקו למקום החלו בחקירת נסיבות הדליקה.

לכתבה המלאה

בכיר בצבא איראן: "נטביע ספינות קרב אמריקאיות בעזרת 'נשק סודי'"
 
המתיחות בין ארצות הברית לאיראן גוברת, ואיומים נשמעים משני הכיוונים, כשהיום בכיר במשמרות המהפכה צוטט כשהוא מדבר על האפשרות של הרפובליקה האסלאמית לפגוע אנושות בניסיונות ההתערבות של אמריקה באזור המפרץ. "איראן מסוגלת להטביע ספינות קרב אמריקאיות בעזרת טילים ו'נשק סודי'", אמר הקצין הצבאי הבכיר לאחת מסוכנויות הידיעות באיראן. בתוך כך, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר היום כי "שליחת כוחות אמריקאיים למזרח התיכון היא החלטה מאוד מסוכנת לשלום הבינלאומי".

בכיר בממשלת גרמניה: "לא ממליץ ליהודים להסתובב עם כיפות במדינה"

בכיר בממשלת גרמניה אמר היום כי הוא לא מייעץ ליהודים לחבוש כיפות בחלקים מסוימים במדינה. פליקס קליין, האחראי על נושא האנטישמיות מטעם הממשלה, אמר בראיון שפורסם היום בעיתון הגרמני "פונקה" כי "דעתי לרוע המזל השתנתה בהשוואה למה שהייתה בעבר. אני לא יכול להמליץ ליהודים לחבוש את הכיפה בכל זמן ובכל מקום בגרמניה". 
 
הוא לא פירט אילו מקומות וזמנים עלולים להיות מסוכנים. מנהיג הקהילה היהודית בגרמניה אמר בשנה שעברה כי הוא מייעץ לאנשים המבקרים בערים הגדולות במדינה לא לחבוש כיפות. נתונים שפרסמה ממשלת גרמניה מוקדם יותר החודש הראו כי אירעה עלייה במספר התקריות האנטישמיות במדינה בשנה שעברה.

לכתבה המלאה

צילום: רויטרס


פיצוץ בעיר ליון: 13 בני אדם נפצעו, המשטרה מנהלת מצוד אחר המחבל

פיצוץ מחריד הרעיד אמש את מרכז העיר ליון שבצרפת, וגרם לפציעתם של 13 בני אדם. הרשויות במדינה מסרו כי הפיצוץ נגרם ככל הנראה כתוצאה ממזוודה בתוכה הונח מטען החבלה באמצע הרחוב, וכי אין סכנה לחייהם של הפצועים באירוע, שסובלים מפגיעות שטחיות בגפיים התחתונות. על פי דיווח בעיתון "לה פרוגרס", המזוודה הונחה ברחוב במזיד והייתה מלאה בברגים, מסמרים ופריטים נוספים שפגעו בפצועים בעת הפיצוץ.

לכתבה המלאה


כוחות ההצלה בליון. צילום: AFP



ליברמן: "אם לא יקבלו את הצעתנו, נלך לבחירות חוזרות"
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס היום בחשבון הפייסבוק שלו למשא ומתן הקואליציוני והציב אולטימטום לליכוד ולמפלגות החרדיות. "בימים האחרונים צמרת הליכוד תוקפת את "ישראל ביתנו" בטענה שהיא מונעת הקמת ממשלת ימין. ברצוני להזכיר לכולם, שגם במערכת הבחירות וגם לאחר הבחירות אמרנו באופן ברור ופומבי, שנתמוך אך ורק בנתניהו כמועמד לראשות הממשלה, וכך גם המלצנו לנשיא המדינה. את כל הפניות שקיבלנו מגורמים כאלו ואחרים, ללכת במסלולים אחרים, דחינו על הסף. גם היום אנו אומרים באופן חד וברור שלא נמליץ על אף מועמד אחר לראשות הממשלה. אבל ימין זה לא פולחן אישיות. ימין אלו ערכים. שירות צבאי תמיד היה ערך עליון בתפיסת העולם של המחנה הלאומי". 

לכתבה המלאה

חשד לרצח: צעיר בן 18 נדקר למוות בקטטה בדליית אל כרמל
 
קטטה בדליית אל כרמל גבתה היום את חייו של דניאל חלבי, בן 18, תושב המקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי פינו את הצעיר לבית החולים כרמל, כשהוא במצב אנוש עם פציעה חודרת מדקירה בפלג גופו העליון, אך בתום פעילויות החייאה, נאלצו לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחתו של חלבי. 
 
במשטרה פתחו בחקירת נסיבות האירוע החמור, ודיווחו כי פצוע נוסף, תושב כפר בגליל בן 10, נעצר ומעצרו יוארך בהמשך בבית המשפט בהתאם לצורכי החקירה. 

לכתבה המלאה