חברי כנסת, פוליטיקאים ואלפי אזרחים השתתפו הערב (שבת) במחאה נגד חוק החסינות ופסקת ההתגברות, המתקיימת ברחבת מוזיאון תל אביב תחת הכותרת: "בעד הדמוקרטיה ושלטון החוק - חומת מגן למדינת ישראל ולדמוקרטיה הישראלית". 

מספר 2 במפלגת כחול לבן, שארגנה את ההפגנה הערב, ח"כ יאיר לפיד, אמר בנאומו: "תקשיב לכיכר ביבי, לא ניתן לך להיות ארדואן. לא יהיה פה רודן טורקי. לא ניתן. הם כל הזמן אומרים 'העם אמר את דברו'. גם אנחנו העם. גם אנחנו אומרים את דברנו. לא ניתן לך להרוס את המדינה. זו גם המדינה שלנו. אנחנו לא נתינים שלך". 
בהמשך הוסיף לפיד כי "מה הוא חושב? שנשב בשקט? שהוא יהרוס את בית המשפט ואנחנו נשתוק? שהוא ישלם בכסף שלנו מיליארדים לליצמן וסמוטריץ' כדי שהם ייתנו לו חסינות? סחטנות תמורת חסינות. לא ניתן". לפיד אף פנה לחברי כנסת מהקואליציה העתידית ואמר: "אנחנו מחפשים חמישה אנשים הגונים. זה כל מה שצריך בשביל להציל את המדינה הזאת. שיקומו ויגידו לא בשביל זה הלכנו לפוליטיקה. אנחנו לא המשרתים של ביבי. לא ניתן לו להפוך אותנו לסמרטוטים". 

 

 
מספר דקות לפני לפיד עלה לבמה יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, ונאם מול אלפי המפגינים. "באתי לכאן הערב, להפגנה הראשונה בחיי, בכדי לומר בקול את שכולנו יודעים - העם היהודי הוא פלא, ומדינת ישראל היא נס. אבל באתי גם כדי לומר בקול רם וברור את מה שכולנו מרגישים. החלום הולך ונשבר לנגד עיני. יש מי שמנסה להחליף את שלטון העם בשלטון יחיד בפועל. יש מי שמנסה לשעבד אומה שלמה לאינטרסים האישיים שלו. עכשיו, המאבק הוא על הבית. המאבק הוא על דמותה וצלמה של מדינת ישראל"., אמר גנץ.

ח"כ איימן עודה, אמר בנאומו: "אני נמצא כאן היום כי אני מאמין בשותפות יהודית-ערבית. אני מאמין שזו הדרך היחידה לתקווה ולשינוי בארץ ובמדינה. אני נמצא כאן היום כדי להגיד שזו המשוואה - אנחנו האזרחים הערבים לא יכולים לבד, אבל בלעדינו אי אפשר. אני נמצא כאן היום כי אני מאמין שבלי שוויון אין דמוקרטיה. מדברים על שאלת הלגיטימיות שלי, שלנו. חשוב לי לומר לכם, אנחנו האזרחים הערבים בני המולדת הזו ואין לנו מולדת אחרת מלבדה. אנחנו הגענו לכאן בדרך הכי טבעית - מרחם אימנו. נאמר לי שעצם העובדה שאני עומד פה זה הישג. אני חושב שזה הישג אבל אני לא מסתפק בו. אני רוצה להיות חלק אמיתי משינוי במדינה. חברות וחברים, זה לא רק חוק החסינות. זו רשימת חוקים שנתניהו מנסה לקדם. הראשונים להיפגע הם המיעוטים והקבוצות המוחלשות - ערבים, נשים, נכים, קשישים".
 
עודה הוסיף: "זה לא יעצור שם. זה יהיה כולנו - נפגעי מערכת הבריאות, מתנגדי הכיבוש והמלחמות, שוחרי התרבות ואלה המבקשים להגן על חופש הביטוי. אלה שלא יוכלו לממן לילדיהם חינוך ראוי. זה הולך להיות מאבק ממושך, מאבק עיקש. ינסו להפריד בינינו. ינסו לשסות. הכוח שלנו זה להישאר מאוחדים. הם מפחדים מהאחדות שלנו. גנץ אמר שזו ההפגנה הראשונה שלו. זו ההפגנה האלף שאני משתתף בה. אני מפגין סדרתי, וזו אמורה להיות ההפגנה של השינוי במדינה. חברים, חברות, המאבק הזה שזור בשלום, בשוויון, בצדק החברתי. והוא דורש שותפות בין אמיצים. שותפות בין מנהיגים אמיצים. מנהיגים אמיצים. אני מוכן לשותפות הזו כדי לעשות את השינוי".

 
ח"כ עפר שלח ממפלגת כחול לבן, קרא במהלך נאומו להקמת תנועה שתפעל נגד ניסיונו של ראש הממשלה "מלהתחמק ממשפט". "אדם הופך לרודן כשהוא רואה שבני עמו הם כבשים. אנחנו לא נהיה כבשים. נעמיד ברית חסרת תקדים, חומה אנושית בצורה", אמר שלח. 
בעקבות ההפגנה נחסמו לתנועה שדרות שאול המלך בקטע שבין רחוב לאונרדו דה וינצ'י ועד לרחוב ויצמן, בשני הכיוונים ועד לסיום ההפגנה.

שידור חי מההפגנה: 



יו"ר העבודה, אבי גבאי, ציין בדבריו: "תרבות של חסינות היא תרבות של שחיתות חסינות לפוליטיקאים היא מדרון חלקלק. אחרי חסינות לנתניהו תגיע חסינות גם לטייקונים שתומכים ונתמכים על ידו. על שותפיו של נתניהו אמר גבאי: "לצד ראש הממשלה יש חברי קואליציה מהליכוד וממפלגות אחרות שוויתרו. שלא מוכנים להילחם, שמגמגמים, שמאשימים את אלה שלא בחרו בהם. אלה אנשים שלא רואים מטר קדימה. אתם לא מבינים שאתם הבאים בתור?"

יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה בנאומה: "ראש הממשלה חשוד בשוחד. סביבו סמרטוטים משת"פים. אם הם חושבים שזה יעבור בשקט – הם לא מכירים אותנו. הם לא מבינים שעוד לא התחלנו. הערב אנחנו יוצאים למאבק. חברות וחברים, זה הזמן להתנגדות. זה הזמן לאופוזיציה. אופוזיציה פרלמנטרית ואופוזיציה אזרחית. בכל מקום שאפשר ובכל דרך שיש. בכנסת, ברחובות ובכיכרות, בבתי המשפט, בכל מקום. זה לא זמן להתקרנפות או לחשבונות. במצב כזה ממלכתיות היא מאבק. זה לא זמן לשתוק או להיות נחמדים. זה לא זמן לבדוק עמדות בסקרים או במבחני פופולריות. תסתכלו סביבכם - אנחנו החברה הישראלית ואנחנו נציל אותה. אין אדם שהוא מעל לחוק. אין לנו מלך ולא קיסר.

עוד הוסיפה: "מיעוט קיצוני וקולני לא יבטל פה את הדמוקרטיה ואנחנו נשלים ש"הרוב קובע" ואין מה לעשות. אל תזלזלו בכוחנו לרגע – ישראל זה אנחנו, לא נתניהו. המדינה היא של כולנו – לא של הליכוד. המדינה היא שלנו, אנחנו נילחם עליה ואנחנו לא הולכים לשום מקום – עד שננצח".

 
ח"כ עפר שלח אמר: "התנועה שתקום כאן הערב תילחם עליה בכנסת וברחוב, בבית המשפט ובתקשורת ובעיקר בלבבות. נבלום כל נסיון חקיקה מעוות, שכל מטרתו חסינות לנתניהו. נציב מול גייסות ההרס שלו עוצמה של אמונה ולכידות, אהבה למקום הזה ולתושביו ואמונה בעתיד המשותף שלנו. מכאן, מן המקום הזה, יוצאת הערב הקריאה לרבים מאנשי הליכוד וחברי הקואליציה העתידית: אנשים טובים אתם. נבחרתם לעשות טוב. בידכם להתייצב מצידו הראוי של הקו ולעצור את ההרס. זה יהיה רגע המבחן שלכם. עליו תיזכרו, כי הרע שאנשים עושים חי אחריהם ומוחק את הטוב. עשו את הדבר הנכון. התייצבו מצידו הראוי של הקו. בואו יחד איתנו, יחד עם העוצמה העולה מן המקום הזה, כי הגיע הזמן. יחד, רק יחד, ננצח במאבק על עתיד ישראל".

הליכוד בתגובה: "בדיחה"

בליכוד אמרו בתגובה להפגנה: "הערב בהפגנת השמאל בתל אביב: תומך הטרור איימן עודה נואם בברכת לפיד וגנץ, והאסיר המשוחרר אהוד אולמרט מפגין “נגד השחיתות”. איזו בדיחה".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, כתב בחשבון הפייסבוק: "צלם בהיכל הדמוקרטיה. לאיזה שפל הגעתם, אנשי כחול לבן, שגייסתם את האנטידמוקרט מספר 1 בישראל איימן עודה, להיות לכם לנואם בהפגנה להגנה כביכול על הדמוקרטיה בישראל? יש רוצחים בכנסת, זעק עודה מול מצלמת הטלוויזיה בערוץ 12. לשאלת המראיין עודד בן עמי, נקב עודה בשמי בגין הלחימה בטרור שהובלתי כראש שב"כ. כך רואה איימן עודה אותך גנץ ואותך בוגי ואותך גבי, אתם שכרמטכ״לים הובלתם לצידי את צה"ל להילחם בטרור. אתם בעיניו משולים לרוצחים ומרגע שנכנסתם לכנסת, אתם נמצאים באותה מחסנית שעודה קורא לה רוצחים בכנסת. על משענת קנה רצוץ שכזה אתם בונים קמפיין נגד ממשלה בישראל?"