שבירת גל השרב נתנה היום (שבת) את האות להגעתם של מאות אלפי מטיילים לאתרי הטבע ולחופי הרחצה. ברשות הטבע והגנים ציינו כי רבים מה-80 אלף מטיילים שביקרו בשמורות והגנים הלאומיים הגיעו לאתרי המים והחופים – פלמחים, בית ינאי, גן השלושה והבניאס. רבים גם הגיעו לחי בר כרמל, שם הוקמה תחנת הסברה הקוראת לפעול לתיקון חוק הגנת חיות הבר בעקבות הרעלת הנשרים בגולן.



עשרות אלפי הדונמים שנשרפו ביערות בן שמן, צרעה ואשתאול הפכו אתמול למוקד עלייה לרגל למטיילים רבים שהגיעו כדי לראות את נזקי השריפה מקרוב. קק"ל יצאה בקריאה להימנע מהגעה ליערות השרופים.



מחדר הבקרה של רשות הכנרת נמסר כי למעלה מ-14 אלף נופשים הגיעו לחופי האיגוד, שם שררה טמפרטורה של כ-31 מעלות. החום הכבד של כ-45 מעלות, שהמשיך לשרור היום בערבה התיכונה, הפך את האגם הטבעי בעין יהב למוקד עלייה לרגל למטיילים רבים. האגם שנוצר בעקבות הגשמים עדיין שורד את החום והפך לאטרקציה בלב המדבר. כמו כן, בעיצומו של השרב הכבד הגיעו ביום שישי כ-500 רצים לאתר החרמון ובמזג אוויר קריר יחסית השתתפו במירוץ "אתגר החרמון".



על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, מחר תחול ירידה קלה נוספת במידות החום. הטמפרטורות בתל אביב יגיעו ל-27 מעלות, בחיפה – 26, בכנרת – 35, בירושלים – 29, בבאר שבע – 32 ובאילת – 40. ביום שני תחול עלייה קלה במידות החום, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, וביום שלישי צפויה עלייה נוספת, בעיקר בהרים.