הפגנת האופוזיציה אמש סחפה עשרות אלפי בני אדם לתל אביב, ביניהם גם את העיתונאי ופרשן "מעריב", בן כספית. היום (ראשון) תקף אותו מגיש הרדיו וחבר הכנסת לשעבר, ינון מעגל, בעקבות הטור שפרסם כספית ב"מעריב סופהשבוע" בו קרא לציבור להגיע בהמוניו להפגנה. השניים התווכחו ביניהם בתוכנית הרדיו של מגל וענת דוידוב ב-103FM, כאשר כבר בפתח השיחה אמר כספית למגל: "אתה מרגיש עכשיו חכם בטח, אבל אתה להיפך".



כספית: "הדעה שלי לא השתנתה במילימטר. אני יושב באותו אולפן כמוכם עם אריה אלדד כבר כמה שנים ומדבר על תמיכתי בפסקת התגברות. ההפגנה של אמש לא הייתה על מי שמעוניין להעביר פסקת התגברות רגילה כמו זו שהציע בני בגין, אלא על כזו שתציל את נתניהו מאימת הדין".



מגל: " זה לא מה שאמרו הח"כים שהיו על הבמה. הם דיברו על כל שינוי בבית המשפט באופן כללי".


כספית: "פסקת ההתגברות שהנאשם נתניהו מדבר עליה, עוסקת בהפיכה של חוקים אך גם בלקיחת הנושא המנהלי, שגיבש את חיינו כאן במשך 70 שנה, מבית המשפט העליון. נתניהו רוצה ללכת על כל המערכת ולהפוך אותנו אשכרה לטורקיה. חבר הכנסת אמיר אוחנה, שתומך בפסקת ההתגברות הנוכחית, מנהל את אורך חייו כיום בזכות פסקות בג"ץ שאפשרו לו לעשות זאת".



האזינו:



מגל:
"לפני שאתה משווה אותנו לטורקיה כדאי שתדע שיש מרחק גדול בין מה שעשה ארדואן למה שקורה אצלנו. אצלנו יש חופש עיתונות והאקדמיה מלמדת מה שהיא רוצה".
כספית: "לפני חמש-שש שנים ביקרתי באיסטנבול והיא עיר מדהימה גם היום. גם תל אביב תשרוד ותמשיך להיות מקסימה וליברלית כשהשאר מסביב ייפול. במהלך טיול מודרך בעיר המדריכה הסבירה לנו מה ארדואן מתכנן לעשות רק כי הוא יכול. אנחנו עוד רחוקים מלהיות טורקיה אך אנחנו בדרך לשם. אסביר לך אחרי השידור מה אני לא יכול לעשות בתקשורת מאז ששולט פה מי ששולט".
 
מגל: "אתה מהשמאל? אתה בעד הקמת מדינה פלסטינית?"
כספית: "כרגע אין לזה פרטנר. אני לא שיניתי את דעתי בנושא ותומך בנאום בר אילן של נתניהו. צא מהדקלום המטומטם הזה. ב-80% מהדילמות בין שמאל לימין עמדתי הייתה ימנית יותר מבנימין נתניהו. הייתי נגד עסקת שליט, עסקאות השבויים, מדיניות בנט ושקד בעזה ועוד. לא כל מי שחושב שנתניהו מושחת הוא איש שמאל. הייתי בעברי פעיל בליכוד. הצבעתי בקלפי מח"ל יותר משהצבעתי אמת".

"לא הייתי מנופף באולמרט כדי להטיף מוסר לנתניהו". כספית
 
מגל: "הבעיה היא בפסקת ההתגברות שתהיה מנהלית או בגלל שהיא מיועדת לחלץ את נתניהו ממשפט?"
כספית: "גם וגם. נתניהו התפאר בעשור האחרון כמה פעמים כיצד עצר את החוקים נגד בג"ץ. למה פתאום הוא מתהפך? כי הוא רוצה להימלט מאימת הדין. ראש הממשלה הקודם הרגע יצא מבין הסוהר".
 
מגל: מהי עמדתך בנוגע להטפת המוסר של אולמרט?
כספית: "אני חושב שאולמרט היה ראש ממשלה טוב אך לא הייתי מנופף באולמרט כדי להטיף מוסר לנתניהו".


בהמשך, הוויכוח בין השניים גלש גם לטוויטר, כאשר כספית הפנה לראיון וכתב "ינון מגל, מחזיק תיק הפטריוטיות והחסינות, עשה לי מבחן בשידור חי".

מגל, בתגובה, השיב כי "בן, עיתונאים צריכים להגיע להפגנות פוליטיות? עיתונאים צריכים לקרוא לאנשים להגיע להפגנות פוליטיות? התקשורת לא אמורה "להיות אובייקטיבית"? זה לא ריקליניזים?".

כספית: לא. אתה מוכיח שאין לך מושג. אני עיתונאי עם דעה. אני מפריד בין חדשות, שם אני חסר פניות (כפי שהוכח אין ספור פעמים כולל תחקירים על גנץ בקמפיין האחרון) לבין דעות ופובליציסטיקה. ריקליניזם זה משהו אחר לגמרי. אבל את העונש קיבלתם מג'ופרי בציוציו על אפסותם של "עיתונאי" הימין.
מגל: עשיתי גוגל כדי לדעת מי זה ג'ופרי, והתרשמתי. תודה אבל עדיין לא הבנתי מה ההבדל בינך לבין ריקלין. (בלי קשר לדיווחים) הוא קבוע בעד ביבי ואתה קבוע נגדו.
כספית: באמת לא מצאת? חבל.
מגל: "לריקלין יש זקן, והצדקנות היא מפלטו של הצדקן".