הציבור הדתי לאומי סוער לאחר שפרשה חדשה של רב מוכר וחשדות כי התנהל בצורה שאינה ראויה התפוצצה ומעלה כותרות. הפרשה עוסקת ברב שמואל טל, ראש מוסדות תורת החיים שביד בנימין, ומהרבנים המוכרים בציבור, למרות שבשנים האחרונות נטה יותר לכיוון חרדי בהשקפותיו, לאחר שהישיבה על תלמידיה פונתה מגוש קטיף במהלך ההתנתקות. 



תחילת הפרשה היא בפרסום על כך שהרב שמואל טל היה בקשר לא ראוי עם אישה מבני קהילתו ביד בנימין, ללא מגע פיזי, שבמהלכה אף ייעץ לה להתגרש מבעלה. בעקבות דבריו של הרב ביצעה האישה את הדבר והתגרשה מבעלה. בהמשך הבינה האישה כי ההבטחות שניתנו לה מהרב לגבי המהלכים שיעשה לאחר גירושיה לא מומשו ועקב זאת בחרה האישה לשוב לבעלה. 



בעקבות השתלשלות הדברים פנו הרב שמואל טל ורעייתו אל הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומי שמשמש ככתובת למקרים מסוג זה, כפי שהיה בפרשת הרב מהצפון, עזרא שיינברג, והרב מרדכי אלון, על מנת שיכריע בנושא. הרב אליהו הוביל את בירור הפרשה ועל פי הפרסומים בנושא הרב טל הודה בחלק מהדברים והכחיש אחרים. הרב אליהו הורה לרב טל לשלם לאישה פיצוי של 500 אלף שקלים, והתשלום הראשון אכן ניתן, אך לאחר מכן לא הועבר תשלום נוסף. 



הרב שמואל אליהו. קרדיט: פלאש 90



הפרשה כאמור עלתה לכותרות בתחילה ללא שמו של הרב טל, אך לפני מספר ימים חשף רועי שרון ב'כאן 11' פרטים נוספים בפרשה כולל שמו של הרב, ורוח הקודש שלטענתו הנחתה אותו בפעולתו. 



היום חלה התפתחות נוספת בפרשה שהובילה לעליית מדרגה כאשר הרב אליהו פרסם מכתב בו הוא גולל את בפירוט רב יותר את פרטי הפרשה, זאת לאחר שלטענתו גורמים מטעם הרב טל דחו את ההאשמות נגדו ותקפו את הרב אליהו על התנהלותו בפרשה. 



במכתב שפורסם גם הוא על ידי רועי שרון ב'כאן 11' כותב הרב אליהו כי "ארבע שנים אני מטפל בהסתבכות של הרב שמואל טל. עד היום נמנעתי מלומר את דעתי כי מדובר בדברים שהצנעה יפה להם. לצערי מוציאים יחצני הרב טל דברי שקר, על כן אני מפרסם את הסיפור. לפני כ-4 שנים, תוך כדי טיפול בשלום בית של זוג, התברר לי כי הרב שמואל טל מנהל מערכת קשרים לא ראויה עם אישה נשואה. פניתי אליו והזהרתי אותו גם מהקשר האסור, גם מחילול השם הגדול שיצא מזה וגם מכך שהוא משדל את האישה להתגרש מבעלה בתואנה שהם לא מתאימים. אין לו רשות לעשות כן בשעה שהוא מנהל איתה מערכת יחסים אסורה. זה ממש 'גזל כבשת הרש'".





 
"הרב שמואל טל לא שמע לי והמשיך בקשר עם אותה אישה. הוא גם לחץ עליה להתגרש וכך היא עשתה. בכל התקופה הזאת הוא פרנס אותה ונתן לה דירה, אבל לא היה יכול לשאת אותה לאישה בגלל היותו נשוי ואשתו לא הסכימה שתהיה לו אישה שנייה. (הוא גם שמע ברוח הקודש שאשתו תמות בתאריך מסוים והיא לא מתה)".
"לאחר שהתברר לאישה שהיא התגרשה לחינם מבעלה, החלו שלוחי הרב טל להשמיץ אותה ולדבר בגנותה", ממשיך הרב אליהו וכותב, "במקום שיבקש ממנה מחילה וסליחה וכפרה על הנזק הנורא שעשה לה הוא נתן יד להשמצות. בשעה זו הבינה האשה את הטעות שעשתה בכך שהלכה אחרי עצתו הרעה וחזרה והתחתנה עם בעלה. התברר מה שהיה ברור מלכתחילה, שרק הפיתוי של הרב טל היה הגורם המפריד בינה ובין בעלה. אחרי שהחזיר הבעל את גרושתו תבע הבעל הפגוע את הרב שמואל טל על הנזק שגרם לו. הרב שמואל טל ואשתו פנו אלי לפשר ביניהם. בסופו של דבר הרב טל הודה, הכיר באחריותו והתחייב לשלם לזוג פיצויים בסך 500 אלף שקלים, שחלקם כבר שולם".
"בשלב הזה חשבתי שהרב טל עשה תשובה, והוצאתי מכתב שהוא יכול להמשיך להיות ראש ישיבה. את המכתב הפקדתי בידיו של הרב אריאל פרגון. אחרי כמה ימים התברר לי שהרב טל ניהל קשרים לא בריאים גם עם בחורות צעירות וגם עם נשים נשואות. במהלך בירור הפרשות האחרות התברר שהמחשב שלו מכיל חומרי תועבה. על כן סכמתי עם רבנים נוספים מקהילת תורת החיים שהוא לא יכול להיות יותר ראש ישיבה".
"סיכמנו עם הרב אשר וייס שליט"א על הקמת בית הדין, כתבתי לבית הדין כי לפני כל הדיונים צריך לקבל את המחשב שלו שבו נמצאות כל ההוכחות על קשריו עם הנשים ועל הבלבול הגדול שנקרא רוח הקודש. אמרנו לבית הדין כי הרב טל יעשה כל שביכולתו להעלים את המחשב ולמחוק את תוכנו. וכאשר חשבנו כן היה הוא העלים את המחשב. במצב זה קשה לבית הדין לראות את הראיות הברורות על מעלליו".
"בשיחות רבות שניהלתי עם הרב טל בתקופה ההיא הוא אמר לי כי רוח הקודש הטעתו. בדקתי את העניין רוח הקודש שהוא משתמש בה וגיליתי שהוא נותן עצות במשך שנים רבות לאנשים רבים על פי רוח הקודש, וגרם לנזקים גדולים מאוד לאנשים רבים".
לסיום כותב הרב אליהו כי "כשראיתי מה הטעויות שהרוח הטעתה אותו התברר לי סופית שהוא לא יכול כעת להיות ראש ישיבה גם בגלל קשריו עם הנשים וגם בגלל הרוח שהוא מנחה את הישיבה על פיה. הטעויות שהיא מטעה אותו מסוכנות לישיבה ולכל שומעי לקחו. במיוחד שהוא לא מתחשב בשום רב ופוסק, ובגאוותו הוא פוסק על פי דעתו בלבד. במצב הזה אני לא ממליץ לשום אדם ללמוד ממנו שום הלכה ושום עצה. אני לא ממליץ ללמוד לא בישיבה ולא במדרשה או בבית ספר לייעוץ שלו".
 
תמי שינקמן, יועצת התקשורת של הרב שמואל טל, מסרה בתגובה: "תמוה כי גורמים שונים שאינם מהקהילה, שמונעים מאינטרסים אישיים ושמטרתם פגיעה במוסדות הקהילה והעומד בראשה, מפיצים  שמועות מרושעות שבינם ובין האמת אין דבר.  לאור הפרסום התקשורתי שתוכנן ותוזמן על ידי אותם גורמים ואירועים מצערים שהתרחשו ושחצו כל קו אדום, כגון פריצה למחשבי הישיבה, פנצ'ור גלגלי רכבים של תומכי ראש הקהילה, ביצים שהושלכו על ביתו ומסע הכפשות ולחצים שמופעלים על דמויות מפתח כדי לפגוע בכל דרך אפשרית באברכים, בתלמידים ובקהילה, הצהרנו ואנו חוזרים מצהירים שאנו תוכמים בבירור האמת במקומות המיועדים לכך".
 
עוד מסרה כי "על מנת להתמודד כנגד הפצת שמועות שיקריות פנה רב הקהילה, הרב טל, לרב אשר וייס, שמעורה בנושא על מנת שיחקור ויגיע לעומק הקורה, אך  אותם גורמים בוחרים עתה להשמיץ גם את הרב וייס. למען הסר ספק, לא מדובר בקשר אינטימי. שני הצדדים מאשרים שלא היה כל מגע בין רב הקהילה לאישה, יתרה מכך למען צניעות הפרט לא נפרט את הגורמים אשר גרמו לגירושין של האשה מבעלה ויחד עם זאת אנו פוסלים מכל וכל את הניסיון להאשים את ראש הקהילה בפגיעה באישה".

"תמוה עוד יותר העיתוי שבו בוחר הרב אליהו להיפרד מאנונימיות ולצאת כנגד הרב טל ואנשי בית הדין. הרב אליהו הסכים לקבל עליו את בית הדין המיוחד ומסקנותיו. יש מכתב שלו בעניין זה. בית הדין המיוחד דרש מהצדדים לשמור על חשאיות גמורה של הדיונים בפניו. והנה הרב אליהו עושה ההיפך הגמור ויוצא לתקשורת בתואנות שווא. ניתן רק לשער מה המניעים מאחורי זה ולמה, תוך כדי דיוני בית הדין, הרב אליהו חותר תחתיו ונותן לכל הפרשה פומבי".