הרקע ככל הנראה פלילי: סמוך לשעה 20:00 הערב (חמישי) הוזעקו כוחות משטרה והצלה למסעדה ברחוב העצמאות בעכו, בעקבות דיווחים על ירי. המשטרה חוקרת בשעה זו את אירוע הירי המדובר שבמהלכו נפגע תושב המקום, חוסני א-רבאעי כבן 40, באורח אנוש. לאחר טיפול של כוחות ההצלה ומד"א, נאלצו לקבוע את מותו במהלך הפינוי לבית החולים נהריה.

חוסני א-רבאעי. צילום: רשתות חברתיות
 
 
המשטרה מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי מחלקת זיהוי פלילי במסגרת חקירה שנפתחה. הרקע לאירוע הירי הוא ככל הנראה פלילי. פרמדיק מד"א שהגיע לזירת האירוע, רונן דהאן, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה, עם פציעות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה. במהלך הפינוי לבית החולים, נאלצנו לקבוע את מותו".

כזכור, גבר בשנות ה-40 לחייו, תושב טמרה, נורה לפני כשבוע וחצי על ידי אלמונים, ונפצע באורח אנוש. מקורות בעיר מסרו, כי הגבר, בעל חנות תכשיטים, נורה בשכונת בית הספר החקלאי בעיר. אמבולנסים של "אדם מדיקס" טיפלו בו והעבירו אותו להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה. למקום הגיע כוח משטרתי גדול, שסגר את הזירה ופתח בחקירה. לאחר מכן, קבעו את מותו בבית החולים.