אחרי שבשנה שעברה השתתפו למעלה מ-20,000 איש במצעד הגאווה בירושלים ומחדל אבטחה חמור התרחש לאחר שאדם הנחשב ליעד מסוכן שעלול לבצע מעשה שיפגע במצעד או במשתתפים בו, הצליח להיכנס למתחם והגיע עד לבמה המרכזית של האירוע - יתקיים ביום חמישי הקרוב מצעד הגאווה השנתי בעיר, תחת פיקוח ובידוק קפדניים.



המצעד יתקיים לאורך אותו המסלול בו הוא התקיים בשנה שעברה, וייצא מגן הפעמון לרחוב קרן היסוד, משם לכיכר פריז, לרחוב המלך גורג' והלל ויסתיים בגן העצמאות.



כל משתתף יצויד בצמיד ויזוהה על ידי המארגנים והמשטרה, כאשר במקרים בהם יתעורר חשד או יופיעו אנשים חריגים הם יתבקשו להציג תעודת זהות ולכן כל המשתתפים יצטרכו להגיע מצוידים בתעודת זהות לאירוע.



המשטרה תגביר את הפיקוח והבידוק שלה על האירוע וזאת לאחר שהפיקה לקח מהשנה שעברה, כאשר אחד המתנגדים לאירוע הצליח להשיג בעורמה צמיד, השתחל למצעד ואף עלה על אחת הבמות לפני שנעצר על ידי המשטרה. את האירוע ילוו שוטרים סמויים ותצפיתנים של המשטרה.



בגן הפעמון יהיו 43 מעברים בכניסות שיאפשרו זרימה של הקהל לתוך שטח הגן. מאחר ומדובר באירוע רגיש ביותר התושבים שמתגוררים בסמיכות יורשו להיכנס לבתיהם לאחר בידוק של המשטרה וכך גם לגבי בעלי עסקים השוהים בסמוך.



בידי המשטרה מיפוי של חרדים ואנשי ימין קיצוני המתנגדים למצעד והם ערים לגביהם ונערכים למנוע חדירה שלהם. עד כה הוגשו בקשות לשתי הפגנות חוקיות. האחת - של עוה"ד איתמר בן גביר, והשנייה - של גוף נוסף. המשטרה תאפשר את ההפגנות, אך "אם ימצאו חריגים בדרך שיעוררו את חשדם של השוטרים הם יעברו בידוק תוך שמירה על כבודם", כך אמר ראש ענף המבצעים של מחוז ירושלים, תנ"צ שלומי בכר המופקד על האירוע.