מצעד הגאווה בירושלים, שיתקיים ביום חמישי הקרוב בגן הפעמון, כבר הספיק לעורר מספר סערות שכללו בין היתר את הרב הראשי לירושלים אריה שטרן, פעילי ימין שקיבלו שיחות מאיימות מהמשטרה וגם דיווחים על אבטחה חסרת תקדים של הצועדים. הערב (שני) קרא אביה של שירה בנקי ז"ל, אורי, לציבור להגיע למצעד ולהשמיע את קולו בעד הסובלנות. שירה בנקי נרצחה בשנת 2015 בזמן המצעד, ומאז הפכה לסמל שלו.




"כמעט ארבע שנים מאז הרצח של שירה", כתב אורי, "והצורך באמירה ברורה ונחרצת של הרחוב הירושלמי בעד סובלנות עומד בעינו. המתח בחברה הישראלית בין הקולות הקיצוניים לקולות המתונים לא פחת, ומטבע הדברים קולם של הקיצוניים נשמע ברמה וכל הגיג מתלהם מוצא את דרכו חיש קל לכותרות".
 

"כל בריון מקלדת מסית מקבל במה וכל שונא ומתלהם מייצר פחד", תקף. "מזה ארבע שנים שמצעד הגאווה והסובלנות בירושלים משמש במה לקולות מתונים ומי שהשתתף יודע שזהו מצעד בעל אופי מיוחד, אופי ירושלמי אשר נותן מקום וכבוד לכל מי שרעיונות של מרחב ציבורי מתון קרובים ללבו. זהו מצעד המאפשר לצועדים להשתתף ולהיות חלק מקהל גדול אשר בדרך כלל לא מרים את קולו".

שירה בנקי ז"ל. צילום מתוך פייסבוק

 
"נכון, חם בחוץ, עוד לא התחילה חופשת הקיץ (תלמידי יב' עסוקים בבגרות בתנ"ך), חלק מכם השתתפו ביום ראשון בצעדת המשפחות וכבר יצאתם פעם אחת השבוע מוקדם מהעבודה. אם הטוב ישתוק וישב בבית - הרוע ירים את ראשו".
 
בסיום, כתב אורי: "אל תשבו בבית, אל תותירו את המטלה לאחרים, עשו את המאמץ וצאו לתמוך בחופש, סובלנות ומרחב ציבורי מתון ומכיל".