קרוב משפחתו של הגבר בן ה-46 שנדקר הבוקר (רביעי) ברמת השרון, שופך אור על פרטי האירוע, ומספר למעריב כי "הוא חזר מריצת בוקר בדרכו הביתה כשלפתע הגיח מאחוריו אותו בין מיעוטים צעק שלוש פעמים אללה אכבר ודקר אותו שלוש דקירות בגב. כך הוא סיפר לאשתו מיד עם קרות האירוע ובטרם פונה לבית החולים". קרוב המשפחה ציין גם כי "מצבו בינוני ויציב, הוא בהכרה ואנחנו מקווים להחלמה מהירה".



מסוק בשמי רמת השרון

נציין כי בעקבות פרטים אלו ניתן בהחלט להעריך שמדובר באירוע המוגדר כפיגוע לאומני. עוד נבהיר כי היום מצוין עיד אל פיטר, המסמל את סיום צום הרמדאן, שבו אין כמעט תנועת בני מיעוטים ברחובות ובאתרי הבנייה, מה שמחזק את האפשרות שבן המיעוטים תכנן את התקיפה מבעוד מועד, ואכן ארב לקורבן. 



במשטרה לצד החשד שמדובר באירוע על רקע לאומני, בודקים גם אפשרות כי מדובר באירוע על רקע פלילי שנסיבותיו לא ידועות. החשד שעלה בשעות האחרונות בהקשר של אירוע פלילי התעבה בעקבות עדויות שנאספו במהלך השעות האחרונות בעקבות פרסום תמונתו של החשוד. נציין כי במשטרה גבו עדויות מבני משפחתו של תושב רמת השרון שאותו הם מנסים לאתר והוא כעת מבחינת המשטרה נמצא בבריחה. לכשייעצר ייבדק הקשר בינו לבין האירוע האמור. עד שהמשטרה לא תצליח לשים את ידה על החשוד שלגביו מתבצעות פעולות חקירה וחיפוש מתוחכמות לא ניתן יהיה לשלול כיוון חקירה של פיגוע לאומני.

תושבים ברמת השרון תוהים האם אין כאן "כוונה להנמיך את מפלס הפחד ששורר כרגע ברמת השרון לאור העובדה שהחשוד לא נעצר. גם אם מדובר באירוע לאומני וגם אם מדובר באירוע פלילי יש פה חשוד המסוכן לציבור שמסתובב חופשי". 


הפצוע, כאמור, נדקר בגבו ברחוב למרחב בעיר. צוות מד"א שהגיע למקום האירוע פינה אותו לבית החולים במצב בינוני והועבר למחלקת טיפול נמרץ, כאשר במקביל כוחות משטרה מתחנת רמת השרון הגיעו לזירה ופתחו בחקירה.

מאז האירוע נערכות סריקות אחר התוקף שנמלט, כאשר עדיין לא ברור האם הוא יצא מבניין או משביל סמוך. על פי ההערכות, הוא תכנן את האירוע, ארב לקורבן והתחקה אחריו מספר צעדים, עד שדקר אותו. למרבה הצער, בעת התרחשות האירוע לא היו כלל עדי ראייה, שיוכלו להעיד לאן הוא נמלט. האנשים היחידים באזור ראו את האדם הדקור בגבו, ולמעשה גם הוא לא יודע לתאר את החשוד. 
כעת מנסים במשטרה להתחקות אחר עקבותיו של החשוד, תוך ניסיון לאתר מצלמות אבטחה באזור. עדיין לא ידוע האם מדובר באירוע לאומני, או מסיבה אחרת, אם כי הסממנים מעידים, כאמור, שייתכן ומדובר בפיגוע טרור.