הנסיעה של משפחת בן סימון לחופשה באילת הסתיימה אתמול באסון כבד. מילה שרה (4) ואחותה שיראל אסתר (8) נהרגו בהתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב בכביש הערבה, סמוך למושב פארן. בתאונה המחרידה נפצעו גם ההורים והתינוק שהיו ברכב ובני הזוג שהיו במכונית השנייה. אמן של מילה ושיראל, שהובהלה אתמול לבית החולים סורוקה במצב קשה, שבה היום (שישי) להכרה והתבשרה על מות שתי בנותיה הקטנות. מבית החולים נמסר כי האם נמצאת בהכרה, נושמת בכוחות עצמה, מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ במחלקה לכירורגית לב חזה, לאחר ניתוח שעברה, ומצבה בינוני ויציב. 
משפחת בן סימון, המתגוררת בצפון תל אביב, עלתה לפני כתשעה חודשים מצרפת. אם המשפחה נפצעה קשה, ואילו האב ובנם בן השנה ושלושה חודשים נפצעו באורח קל עד בינוני. בני הזוג מתל שבע ברכב שבא ממול, אשר עשו את דרכם חזרה מחופשה באילת, נפצעו קשה.
 
על פי פרסומים אמש בכלי תקשורת, מכונית האאודי שבה נסעה משפחת בן סימון יצאה לעקיפה - ואז אירעה ההתנגשות עם הרכב שנסע בנתיב הנגדי. עם זאת, במשטרה הבהירו שהחקירה בעיצומה ושעדיין מוקדם להסיק מסקנות.

בערבה זועמים על הפקרת הכביש, למרות מאבק ארוך שנים למען הרחבתו. ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה אייל בלום אמר ל"מעריב": "לצערנו, אנו עדים לתאונה חזיתית קטלנית נוספת על כביש 90. כמה קורבנות עוד יגבה כביש 90 עד שתואיל ממשלת ישראל להעביר את התקציב הדרוש להרחבתו?".
לדבריו, "חופשת הקיץ בפתח, וסגירת נמל התעופה באילת כבר יוצרת עומס כבד עוד יותר על הכביש. משרד התחבורה, שהבטיח כי יחל בתכנון הרחבת כביש 90 לפני כשמונה חודשים, עדיין לא עשה דבר". הוא הוסיף כי הוא מצפה מממשלת ישראל שתתפנה "ממאבקי הפוליטיקה לטובת הצלת חיי האזרחים על הכביש הצר, המסוכן והארור הזה".
 
בעמותת "אור ירוק" אמרו כי 129 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בכביש 90, בכ־1,300 תאונות דרכים. באותן תאונות נפגעו כ־3,400 בני אדם, 359 מהם נפצעו באורח קשה. "כביש 90 הוא כביש דמים שרק בשנה האחרונה גבה את חייהם של 20 בני אדם, וכלום לא נעשה. כל נסיעה בכביש היא כמו רולטה רוסית", התריע מנכ"ל "אור ירוק" ארז קיטה.
 
במשרד התחבורה דחו אתמול את הטענות. "משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל גיבשו לפני כשלושה חודשים תוכנית לאומית לשדרוג כביש 90, מאילת עד לאצבע הגליל, בעלות של יותר מ־1.5 מיליארד שקל", ציינו במשרד. התוכנית כוללת את הפיכתו של הכביש לדו־מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי בכל כיוון. "מדובר במגה־פרויקט, הכולל תוכנית לטווח הארוך, הבינוני והקצר. המיזם הענק על שלושת שלביו יידון לקראת דיוני התקציב ותוכנית החומש של חברת נתיבי ישראל", ציינו עוד במשרד התחבורה.
 
בתאונה קשה אחרת אתמול נהרג ילד בן 5 מפגיעת מכונית ברחוב אלי כהן בלוד. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נאבקו הרופאים על חייו ולבסוף נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירות נסיבות התאונה הקשה והנהג תושאל.