משטרת מחוז ש"י חשפה לפני כמה ימים חוליית גנבי רכב, שפעלה בצורה מתוחכמת וגנבה רכבים שהוצגו למכירה ביד 2, כך נודע ל"מעריב אונליין". חברי החולייה עקבו אחר האתר, וכשעלה פרסום של רכב שאהבו (ברוב המקרים מדובר היה ברכבי יוקרה ובג'יפים שונים) הם פנו למוכר וביקשו לתאם פגישה במטרה לראות את הרכב. אדם אחד היה מגיע למפגש ברגל וטוען כי אשתו הורידה אותו במקום. הוא מציע למוכר לנסוע ביחד איתו למכון בדיקה מסוים, במטרה לבדוק את מצב הרכב. 
עם הגעתם למכון, חבר החולייה שפועלת מזה כמה חודשים, מתקשר לאדם אחר שטענה כי הוא חבר שלו והוא יבדוק את הרכב. חבר אחר בחולייה לוקח את הרכב לבדיקה ובינתיים הראשון מנסה לשכנע את המוכר לשבת לשתות קפה. השניים מתרחקים לחדר אחר, ועד שהמוכר שם לב שמשהו קרה ומבין שנפל קורבן לעוקץ - הרכב כבר נעלם מהמקום ועובר לשטחים.

המידע הזה עלול להדיר שינה מעיניהם של ישראלים רבים: ברבעון הראשון של שנת 2019 חל זינוק של כ־50% בגניבות ג'יפים וג'יפונים לעומת שנת 2018, כך עולה ממדגם ארצי שנערך על ידי חברת איתוראן בקרב כ־600 אלף בעלי כלי רכב בתחילת חודש אפריל. כלי הרכב המועדים ביותר לגניבה הינם משנות הייצור 2015 עד 2018, המהווים יחד 60% מכלל כלי הרכב שנגנבו ברבעון הראשון של 2019. כלי הרכב הפופולריים ביותר בקרב גנבים הם ג'יפים וג'יפונים – 40%, כלי רכב פרטיים – 27%, מסחריים – 13%, משאיות - 8%, אופנועים – 5% וכלי צמ"ה – 1%.