אסון נוסף בכבישי ישראל בשבוע מדמם בכבישים: רוכב אופנוע בן 16 נהרג הערב (שני) בתאונה שאירעה בדרך חיים ע. קוליץ בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ניסו להעניק לצעיר טיפול רפואי, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. בנוסף לכך, טיפלו הפרמדיקים בחברו שהיה גם הוא על האופנוע ונפצע באורח בינוני ובהולכת רגל שנפצעה באורח קל. שני הפצועים פונו לבית החולים הדסה עין כרם.



ישי לוי ואלי פרחי, חובשי מד"א שהגיעו למקום התאונה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את האופנוע במרכז הכביש ובסמוך אליו שכבו 3 פצועים על המדרכה. נער כבן 16 שסבל מפגיעה רב מערכתית קשה היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ולבצע בו פעולות החייאה אבל לצערנו הפציעה שלו הייתה אנושה ולאחר זמן קצר הפרמדיקים נאלצו לקבוע את מותו. הרוכב הנוסף כבן 16 שנפגע באורח בינוני בבטנו ובגפיים והולכת הרגל כבת 49 שנפצעה באורח קל טופלו במקום ופונו באמבולנסים של מד"א לבי"ח הדסה עין כרם בעיר כשמצבם יציב".



משה חמד, מתנדב זק״א ירושלים, הוסיף: "מדובר בשני צעירים שרכבו על אופנוע בכביש המהיר, ככל הנראה הנהג איבד שליטה והתנגש במדרכה ופגע בהולכת רגל, מעוצמת התאונה נהג רוכב אופנוע נפצע אנושות במקום וסבל מפציעות קשות מאוד, צוותי מד"א שהגיעו למקום עשו פעולות החייאה ממושכות שלאחר מכן נאלצו לאשר את מותו במקום, בנוסף טיפלו ופינו את הולכת רגל בת 49 וצעיר נוסף כבן 15 לבית החולים הדסה עין כרם הסמוך לזירת התאונה, מתנדבי זק״א ירושלים טיפלו בגופת ההרוג ובאיסוף הממצאים בזירת התאונה, נסיבות המקרה נחקרת על ידי המשטרה".



זירת התאונה בירושלים, צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת התאונה בירושלים, צילום: תיעוד מבצעי מד"א



תאונה זאת מצטרפת לשבוע קשה בכבישי ישראל, מאי פרץ (17) מהיישוב אשלים שבנגב נדרס ביום שישי למוות על ידי בת דודתו בת ה־26. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע הטרגי. הנהגת עוכבה לחקירה, ורישיונה נשלל ל־90 יום. הנער נפצע באורח אנוש, וצוותי מד"א שהגיעו למקום פינו אותו לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותו. מבירור הפרטים עולה כי הנער, בת דודתו ואחותה התאומה חזרו ביחד ממסיבה. ככל הנראה, בשלב מסוים, כשהגיעו קרוב לביתו, יצא הנער מהרכב ובנסיבות שעדיין נחקרות, והוא נפגע על ידי המכונית הפרטית. במשטרה בדקו את מצבה של הנהגת, והיא עברה בדיקת אלכוהול בדמה, אך בינתיים, נסיבות התאונה הנוראית עדיין לא ברורות במלואן.

בתאונת דרכים קטלנית נוספת שאירעה ביום שישי בבוקר, נהרג הולך רגל כבן 70 ברחוב אחד העם ברחובות. במקרה נוסף, בהתהפכות רכב אמש בדרך אריאל שרון בטבריה, נפצע גבר כבן 50 באורח קשה. הוא פונה על ידי מסוק מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא סובל מחבלת ראש, מורדם ומונשם.
במקרה אחר, נערה כבת 14 נהרגה בשישי בצהריים לאחר שנפלה מגובה של כשש קומות בבניין מגורים בבאר שבע. "בחצר הבניין שכבה נערה מחוסרת הכרה, עם פגיעה רב־מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל לצערנו היא הייתה ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה, סיפר פרמדיק מד"א אנדריי וסקו.