ראשי עיריות תל אביב ואילת, רון חולדאי ומאיר יצחק הלוי, ולצדם בכירים בענף המלונאות, ומנהל בית החולים יוספטל בעיר, כינסו היום מסיבת עיתונאים מיוחדת, והודיעו על מאבק עד הרגע האחרון נגד הסגירה המתוכננת של שדה דב בתל אביב ב-1 ביולי. 
חולדאי אמר: "לכאורה הייתי צריך לברך על סגירת שדה דב, כיוון שזה ייתן לנו עוד אפשרות לתכנן את המרחב על הים ולבנות עוד אלפי יחידות דיור, אבל הראייה שלי היא אסטרטגית לאומית, שדה דב ממלא תפקיד מרכזי והוא שער הכניסה לתושבי אילת למטרופולין תל אביב". 
חולדאי אמר עוד כי עיריית תל אביב גיבשה תוכנית לבניית 4,600 יחידות דיור, ולהקטין את שדה דב כך שיוכל להמשיך לפעול בשנים הבאות. "יש כאן מצעד איוולת, הרי יש לנו חלופה, איך מדינה סוגרת שדה תעופה בתוך עיר? שדה התעופה על התמזה בלונדון משרת 4.5 מיליון נוסעים בשנה, ושדה דב מיליון נוסעים. כבר רואים כי יש ירידה בטיסות בנתב"ג, ועלייה בטיסות משדה דב. זה לא סביר. נתב"ג כבר בשיא הקיבולת. אנחנו נמצאים בדקה ה-90, בעוד שבועיים ייסגר שדה דב ואנחנו פונים לראש הממשלה שייקח החלטה לעצור את הסגירה ולראות איך אפשר למנוע את רוע הגזירה ולבדוק חלופה של שדה תעופה בים. יום אחד כל אחד יזכור לאלה שסגרו את שדה דב, הם ייזכרו לרעה". 

הנשיא והבעלים של רשת מלונות פתאל, דוד פתאל, הזהיר מההשלכות הקשות לענף המלונאות אם שדה דב ייסגר. "ייגרם נזק אדיר לתיירות לאילת, באילת לא בנו כבר 20 שנה מלון חדש. קרוב ל90 אחוז מהתיירות לאילת היא תיירות פנים. סגירת השדה תגרום להפסדים גדולים". 
מנכ"לית רשת מלונות פתאל, אביה מזרחי מגן, הבהירה: "סגירת השדה היא הפרה של הסכם קיים של מדינת ישראל לתושבי אילת. ללא שדה דב, מנתקים את צינור החמצן לאילת". מנכ"ל רשת ישרוטל ליאור רביב, הודיע כי אם שדה דב ייסגר לא תצא לפועל תכנית של הרשת לבניית שתי מלונות נוספים באילת. 
מנהל בית החולים יוספטל, ד"ר אלעד ברקוביץ', הבהיר שכמחצית מכוח העבודה הרפואי באילת, מגיע לעיר בטיסות על בסיס יומי, שבועי וחודשי. "רבים כבר הודיעו כי לא ימשיכו לעבוד באילת אם יסגרו את שדה דב". הוא ציין כי "עשרות מטופלים יוצאים מדי יום מאילת לטיפולים רפואיים במרכז הארץ בטיסות. כיום הם בדרכים ארבע שעות, הכפלת הזמן לאחר הסגירה תמנע מרבים מהם לצאת לטיפולים שהם חיוניים. מדובר בחולים קשים, בהם אונקולוגיים. אסור לסגור את שדה דב". 
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, הודיע כי הוא מפסיק מהיום להיות חבר הליכוד, הוא הזהיר מההשלכות הקשות ביותר לאילת ויצא בקריאה: "נתניהו אל תנתק את צינור החמצן של אילת". הלוי הודיע על צעדי מחאה מתוכננים, בהם הפגנה גדולה ב-17 בחודש מול משרד ראש הממשלה. "שדה דב הוא התחנה המרכזית של אילת".