"המטרה שלנו היא להוריד את השימוש ברכבים ולהפחית עומסים בכבישים בגוש דן. זה פתרון אידיאלי למרחקים קצרים בתוך ערים". כך מסביר יניב גודר, מנכ"ל Lime בישראל, שמפעילה קורקינטים שיתופיים, את מהות העשייה בחברה, בעוד הוא וחבריו ממתינים לפרסום החלטת עיריית תל אביב על המגבלות שיחולו על השימוש בכלים בתחומה.

זהו לא סוד שאמצעי התחבורה השיתופיים הפכו למאוד פופולריים בגוש דן כאמצעי לעקוף את הפקקים והכשלים בתחבורה הציבורית. אולם מנגד, השימוש בכלים אלו גרר גם ביקורת חריפה מצד חלק מהתושבים שזועמים על כלי התחבורה הקטנים שחוסמים מעברים ציבוריים ונסיעות על המדרכות. 
 
בעקבות המחלוקת של המצדדים והמקטרגים, תודיע העירייה בקרוב על הנחיות חדשות למפעילי הקורקינטים השיתופיים שיעוגנו בחוק. בחברות המפעילות, כמו Lime, משתדלים כבר כעת לוודא כי הנהגים שלהם עושים שימוש מושכל בקורקינטים שלהם.

"עצם זה שיש לנו נתוני שימוש מאוד גבוהים עוזר". מדגיש גודר ומסביר כי "אנו משקיעים המון בחינוך משתמשים, שרובם מעריכים את השירות שלנו ומשתדלים לנהוג בצורה נכונה. יחד עם זאת, חינוך הינו תהליך שאורך זמן ויש לנו כלים לעשות זאת. כך למשל יש לנו את האפליקציה שלנו, שבעזרתה, אנו מבקשים מהרוכבים לצלם את הכלי בסוף הרכיבה. במידה שמתגלות חריגות, אנו יודעים לקנוס או לחסום משתמשים מהשירות. במקביל, אנו מפעילים בשטח שגרירים מטעמנו, שמסתובבים ברחובות וגם מחנכים לשימוש נכון וסיוע למי שצריך. בעזרתם ובאמצעות המסרים באפליקציה אנו מקבלים תמונת מצב עדכנית בזמן אמת".
 
מנתוניי החברה והמראות בשטח, עולה כי הישראלים בגוש דן מאוד אוהבים לרכב על כלים חשמליים בדרך ליעדם. על פי הנתונים, אחד מכל חמישה תושבים בת"א השתמש בשירות של LIME. עוד עולה מהנתונים כי זמן ההמתנה הממוצע של כלי שחונה על המדרכה נמוך מ־24 דקות, וכמות הרכיבות הממוצעת לכל כלי הינה מעל 5 ליום. בחברה הדגישו כי מאופי השימוש של הצרכנים עולה כי נרשמת עלייה חדה בביקוש לקורקינטים בסופי השבוע. כמו גם במשך כל שעות היום, אשר בהן לא פועלת תחבורה ציבורית.

באמצע השבוע ניתן להבחין בשימוש הולך וגובר בבקרים ובשעות אחה''צ (16:00־18:00) באזורי העסקים, שדרות רוטשילד ובטיילת תל אביב. בחברה מוסיפים כי מהנתונים שבידם הם חסכו תנועה של כ־450 אלף כלי רכב לת"א, אשר היו מבצעים נסיעות של מעל ל־ 1.3 מיליון ק"מ וכתוצאה מכך, הופחתו מעל למיליון וחצי ק"ג של פליטות CO2.
 
גודר מתייחס לאחת האופציות שעלו מטעם העירייה לקבוע מכסים לכלים מקסימאליים עבור המפעילים וטוען כי זו לא הדרך הנכונה לטפל בבעיה: "האינטרס המשותף לנו ולעירייה הינו הורדת עומסים ושימוש ברכבים פרטיים במרכז ובכניסה לעיר. זה נכון לקבוע כללים נוקשים ולדרוש מהמפעילים לעמוד בסטנדרט מסוים, אבל כל עוד אנו יכולים להראות נתוני שימוש גבוהים ב'מוצר שלנו', אנו רוצים שעובדה זו תאפשר לנו לגדול".