כ-9,000 מתושבי נצרת עילית השתתפו היום (שלישי) בחלק הראשון של המשאל שעסק בשאלה האם לשנות את שם העיר לנוף הגליל. שיעור המצביעים עמד על כ-18% מכלל בעלי זכות הבחירה, שהנם מגיל 17 ומעלה. מחר וביום חמישי יסתובבו ניידות במקומות העבודה הגדולים כדי לאפשר לעובדים שהם תושבי העיר להצביע.

ספירת הקולות תהיה ביום שישי, ובסיומה יוחלט האם נצרת עילית תמשיך להיקרא בשמה, או האם מעתה היא תקרא "נוף הגליל". ועדת השמות הממשלתית אישרה את שינוי השם, וכעת היא אישרה את השם החדש. ההכרעה הסופית בנושא תתקבל על ידי תושבי העיר. ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, קיבל היום טלפון מראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבירך אותו על המהלך.

נצרת עילית, שנוסדה ב-1957, נקראה בתחילת "עיריית נצרת" בשל סמיכותה לעיר נצרת. בהמשך העלה דוד בן גוריון את שאלת השם לישיבת הממשלה. הוא אמר שצריך שם שלא מכיל בתוכו את שם העיר נצרת, והציע שם הלקוח מהתנ"ך. עם זאת, בישיבה לא החליטו וסיכמו לדחות את ההחלטה למועד מאוחר יותר. 
60 שנים דחו זאת, כל ראשי הערים שהיו בעבר, מנחם אריאב וגם שמעון גפסו, רצו לשנות, אבל לא עלה בידיו. פלוט, שכיהן כמנכ"ל הכנסת הוביל את המהלך בדרך לשינוי ההיסטורי של העיר.