ראש עיריית טבריה, רון קובי, נכשל אמש בניסיון האחרון להעביר את התקציב במועצת העירייה בפעם השלישית. כתוצאה מכך, התפזרה המועצה, והוא יוזמן לשימוע במשרד הפנים, שגם יקבל אחריות על ניהול התקציב ועל מועצת העירייה. ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) תקף אותו היום (רביעי) בחשבון הפייסבוק שלו, כשכתב: "".

"חודשים, זה הזמן שלקח לרון קובי להעביר את השליטה בעיר טבריה לחרדים", כתב פורר בפתח דבריו. "האיש חייב לתת הסבר לתושבי העיר על מעשיו, בראש ובראשונה על כשלונו להקים קואליציה ולהעביר תקציב, כיצד בתקופה כל כך קצרה דרדר את מערכת החינוך בעיר, הביא להזנחה פושעת וללכלוך ברחובות וגרם לשיתוק מוחלט של העירייה, בהתנהלות מתנשאת ופוגענית כלפי חברי מועצת העיר. בישיבת מועצת העיר אתמול ראינו את גודל הפארסה. כל חברי מועצת העיר, מלבד סיעתו של קובי, הצביעו נגדו. לא רק חברי מועצה חרדים, אלא גם חילונים ועצמאיים כאחד".
 
"כמו כן", המשיך פורר, "נראה שראש הממשלה נתניהו היסטרי עד כדי כך שישנו חשש שהוא מוכן אפילו לעבור על החוק ולהריץ מועמדי קש דוגמת קובי. 
לכן, אני מנצל את הבמה ופונה לראש הממשלה: אתה חייב לתת תשובות ברורות לתושבי טבריה ולאזרחי מדינת ישראל: האם נפגשת עם רון קובי בביתך בקיסריה? האם נפגשת עם רון קובי לפני כשבועיים במעון הרשמי בבלפור? האם דנתם בהקמת רשימה לכנסת על מנת לפגוע במפלגת "ישראל ביתנו"? 
האם הבטחת לו להביא אנשי עסקים ותורמים לצורך מימון הרשימה? האם ביקשת ממנו "לגנוב" את סיסמת "ישראל ביתנו" מהבחירות האחרונות "ימין חילוני" בתור שם רשימתו לכנסת?".
 
את דבריו חתם באומרו כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ורון קובי יודעים שאין לו שום סיכוי להיבחר לכנסת. השאלה המשמעותית ביותר היא האם ראש הממשלה הבטיח לו, בתמורה להתמודדותו, תפקיד לאחר הבחירות? או שאולי הבטיח לו שיפעיל לחץ על שר הפנים, אריה דרעי, כדי שזה יימנע מלהפעיל את סמכותו וימנע את פיטוריו של קובי מתפקיד ראש העיר?".

 


ראש עיריית טבריה לשעבר: "קובי מנהל מלחמות במקום לנהל את העיר"

ראש העיר טבריה לשעבר יוסי בן דוד תקף אף הוא את התנהלותו של קובי, ובשיחה עם אילה חסון ב-103FM תהה בן דוד כיצד ייתכן שאחרי חצי שנה בתפקידו כראש עיר, קובי מתמודד לכנסת, והוסיף כי הוא "מנהל אג'נדה אישית ומלחמות אישיות במקום לנהל את העיר".

אתם לא אישרתם את התקציב שהוא ביקש להעביר?
"אתמול הביאו את התקציב לאישור העירייה. מדובר בתקציב רע שפוגע בתושבים. הוא כולל פגיעה אנושה בפרויקטים בתחום החינוך והעלאה חריגה בארנונה של 10 אחוזים. תשעה חברי מועצה הצביעו בפעם השלישית נגד אישור התקציב. רק שישה חברי מועצה, שהם חברי סיעתו, הצביעו בעד".

אתם מתנגדים לתקציב בגלל שמדובר ברון קובי? לכן אתם מנסים לקשור לו את הידיים והרגליים?
"תקציב הוא ביטוי למדיניות ולסדר עדיפויות. סדר העדיפויות והמדיניות פגומים. אי אפשר לנהל עירייה מורכבת כמו טבריה בראיונות טלוויזיוניים מתל אביב. צריך להיות כאן ולחיות כאן. הילדים של רון קובי גם כן לומדים בתל אביב וכעת הוא גם התחיל בקמפיין חדש לכנסת. שמעת פעם על ראש עיר נבחר שאחרי חצי שנה מתחיל קמפיין לכנסת? מאיפה נולד דבר כזה?"

הוא עושה הרבה רעש אבל זה לא שאתם עשיתם משהו נפלא אחר עבור העיר.
"ככל שהשקר גדול יותר כך אנשים מאמינים לו יותר. פחות מ-50% מתושבי טבריה הם חרדים. רוב התושבים הם חילונים. אני ניהלתי את העירייה במשך חמש שנים. מעולם לא תקפתי את פקידי משרד הפנים או השרים שכיהנו בתפקיד. אני ביקשתי עזרה והורדתי את הגירעון".



מה עם הטיילת שהוא פתח לציבור?

"זה צעד יפה אך זה לא מה שיקבע את עתידה של העיר".

לא אישרתם את התקציב, כעת וועדה קבועה תנהל את העיר? מה השלב הבא?

"מנהל המחוז במשרד הפנים הגיע אתמול פעם ראשונה לעיר. הוא ישב ארבע שעות בישיבה נוראית עם חברי המועצה שהצביעו נגד. הם מוכנים להקריב את מקומם גם אם זה אומר שב-30.6 יוחלט לבטל את מועצת העיר".

העיקר שרון קובי יעוף?
"העיקר שהתושבים יקבלו את מה שמגיע להם".

להערכתך הריצה של קובי לכנסת היא הניסיון שלו לחלץ את עצמו מהצרות בעיר?

"אני לא יודע מה זאת התופעה הזאת אך אני מאחל לו בהצלחה. הוא מקים מפלגה במקום למלא את השליחות שלו. אנחנו צריכים לממן את רכבו ועוזריו? זה אמנם חוקי, אך זה לא הגיוני, לא מוסרי ולא ערכי. בחודשים מאז שהוא נבחר הוא מנהל אג'נדה אישית ומלחמות אישיות במקום לנהל את העיר".