סערת גלעד: מנחה תוכנית הבוקר של ערוץ 13, ולאחרונה פרזנטור של המשרד לעניינים אסטרטגיים, אברי גלעד, ממשיך לעורר סערות. הפעם, ענה לקולגה איתה התנצח בעבר בתוכניתו, עמנואל אלבז-פלפס, עיתונאית חדשות 13, לאחר שטען בפניה כי החשודים המיידיים בהצתות ברחבי אירופה, לרבות שריפת כנסיית נוטרדם בפריז בירת צרפת, הם המוסלמים.

אמש, פלפס פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה בה היא מפרטת מדוע "לה אכפת מעובדות, בעוד שלאברי גלעד לא", בהקשר אותו ויכוח שניהלו על גבי מסכי הטלוויזיה. "בסוף השבוע התפרסם ראיון של אברי גלעד ל-'7 לילות', שם הוא אמר כל מיני דברים, בהם לא מעט שטויות", כתבה בפוסט. "כשהוא נשאל על 'התגובה היחסית חריפה של עמנואל אלבז' לדבריו, על נוטרדאם, הוא ענה: 'אני רואה בזה תגובה של רובוטי פי.סי. היא ונדב איל. הם בצד הלא נכון של ההיסטוריה ואבדו כל יכולת לחשיבה עצמית'", ציטטה את המנחה.

"אברי לא באמת מכיר אותי באופן אישי", הוסיפה, "מעולם לא שוחחנו מחוץ לאולפן חוץ משיחות נימוס, אבל זה לא הפריע לו לומר עליי עכשיו שאין לי 'יכולת לחשיבה עצמית'. אז הנה, עכשיו אני מגיבה". בסיכום הפוסט, לאחר סקירה עיתונאית על מקרה ההצתה בנוטרדאם, כתבה הכתבת: "באותו ראיון אמרת: 'המוסלמים באו לאירופה כדי להשתלט, לאנוס, ולעשות כל הדברים המחרידים שהם מביאים מארצות מוצאם'. תרשה לי פה לקבוע קביעה אחת: אתה גזען. זהו משפט של גזען".

 
 
גלעד לא נשאר חייב והוסיף אף הוא את דעתו על הוויכוח בפוסט שפירסם בחשבון הפייסבוק שלו, בו הגיב לאלבז-פלפס: "אמנם מנכ"ל הערוץ בו אני עובד ביקש לא להתכתש ציבורית בין עובדי הערוץ, ואני חושב שהוא צודק ומכבד את בקשתו, אבל נשמעה כלפי הקללה "גזען" מקולגה לעבודה, ואני רוצה להגיד משהו על זה", כתב.
 
"אסלאם אינו גזע. יש מוסלמים סינים מלוכסנים, ומוסלמים שחורים, ומוסלמים מזרח תיכוניים ומוסלמים מונגוליים ועוד ועוד. אסלאם הוא לא גזע ולכן אם אני יוצא נגדו איני גזען, ואם אני רואה במוסלמים על אדמת אירופה חשודים מיידיים במיני אירועים טרוריסטיים נגד מארחיהם וכלפי היהודים שם גם איני גזען. אני פשוט אדם עם עיניים", הוסיף גלעד.

"האמת, גם איני יוצא נגד האסלאם בכללותו אלא נגד האסלאם האימפריאליסטי הרצחני, המבקש לכבוש ארצות לא לו ותרבויות שאין להן קשר אליו ולהכריען בדם ואש וזרע וכנסיות שרופות", המשיך. "לא תשמעו ממני מילה רעה על הסופים למשל, ההיפך, אשמח להסתחרר איתם במעגל. אי ההכרה בכך שמתנהלת כרגע מלחמת עולם שלישית על אדמת אירופה ושהאירופים מפסידים, מראה לטעמי על חוסר יכולת לקרוא תמונה גדולה תוך התעקשות דקדקנית על פרטים קטנים".

"מודה, אני פחות שולט בפרטים", המשיך המנחה, "אבל כשאני רואה לאן עיסוק בפרטים מוביל את כוהני הדיבור התקין, אני מצטער פחות ושמח יותר. זה שאתה יודע לראות פיקסלים לא אומר שאתה מבין את העולם. הצטערתי שלא כוניתי גם פשיסט, הגידוף המקובל השני לאנשים כמוני. כשקוראים לי גם גזען וגם פשיסט אני בטוח שאני צודק. רק גזען משאיר אותי תלוי באוויר. טוב, אכנס לטוויטר, בטח אמצא שם פשיסט שיחזק אותי", סיכם את דבריו.