שלושה עובדי חברה נחקרים בשעה זו תחת אזהרה לאחר שהיחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה פשטה הבוקר (רביעי) על משרד יחסי הממשל והלובינג "גלעד" שברמת גן. החוקרים ערכו חיפוש במשרד והחרימו מספר מחשבים לצורך בדיקתם. נכון לעכשיו לא ברור מדוע החליטה המשטרה לפשוט על המקום ולעכב את העובדים לחקירה.



חברת "גלעד" יחסי ממשל ולובינג, המתמחה במתן ייעוץ אסטרטגי בזירת הממשל הוקמה בשנת 1997. החברה נחשבת לאחת מן החברות הוותיקות והמובילות בישראל, ומתמחה במתן שירותי לובינג (שדלנות), יחסי ממשל, ניהול משברים ויזמות עסקית לחברות וארגונים מובילים במשק ולחברות בינלאומיות.



החקירה עוסקת בחוק הפרוות. בתחקיר שערך מבט שני לפני מספר שנים נחשפו אינטרסים זרים לכאורה שהניעו חברי כנסת להתנגד לחוק בסופו של דבר. עוד עלה כי בין השנים 2009-2014 שילמו אנשי תעשיית הפרווה סכומי כסף גדולים מאד במטרה למנוע את קידומו של החוק בכנסת. כבר אז עלה כי אותם תעשיינים סחרו את שירותיו של משרד גלעד לובינג וכן קיבלו סיוע נוסף משגרירת דנמרק בישראל. 

עוד עלה כי אותה שגרירה דאגה למפגשים עם חברי כנסת בישראל בהם, פואד בן אליעזר, אביגדור ליברמן, גלעד ארדן וגם יאיר לפיד ששימש באותם ימים כשר האוצר. הם לכאורה קיבלו על פי אותו תחקיר הטבות שהוזמנו לטיסות במחלקת עסקים, מלונות פאר, וסיור בחוות פרוות, לרבות ביקורים בקהילה בדנמרק. במשטרה בודקים כעת האם המימון של כל זה היה מכיסם של התעשיינים כפי שעולה החשד, או שמא, מכיסם של חברי הקהילה היהודית בדנמרק כפי שטענו בשעתו בוועדת האתיקה אותם חברי הכנסת.