ילדה בת 4 פונתה לבית החולים במצב קריטי לאחר שנחנקה היום (רביעי) מענב בגן ילדים בנתניה. צוות מד"א ביצע בה פעולות החייאה ושלף את הענב מגרונה, ולאחר מכן פינה אותה לבית החולים לניאדו בעיר.



פרמדיק מד"א יואב ליבוביץ סיפר: "קיבלנו את הקריאה על הילדה שנחנקה בגן ודיווחו לנו בקשר שמבצעים בה פעולות החייאה בסיסיות להוצאת הגוף הזר בהדרכה טלפונית של חובשת במוקד. תוך דקות בודדות הגענו למקום וראינו בתוך הגן ילדה כבת 4 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה ובסמוך אליה מפוזרים פירות. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות כשידעתי שהאירוע בהול וכל שנייה קריטית. תוך שימוש בציוד רפואי מיוחד שלפתי מגרונה של הילדה ענב קטן שלם וכעבור שניות בודדות לבה של הילדה שב לפעום והיא החלה לנשום. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל מתן תרופות והחדרת צינור מיוחד לקנה הנשימה ופינינו אותה במהירות לבי"ח לניאדו בעיר כשמצבה קריטי".



לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, מתחילת השנה מתו 6 ילדים כתוצאה מחנק. משנת 2008 מתו 110 ילדים מחנק. בימים אלו ארגון בטרם לבטיחות ילדים יצא בקמפיין עם המסר "אל תאמרו לי זה לא יקרה", ובו הם קוראים להורים להפסיק לעצום עיניים אל מול הסכנות,להכיר את הנחיות ארגון בטרם ולאמץ הרגלי בטיחות מצילי חיים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "חשוב להבין כי חנק היא הסיבה השלישית בשכיחותה לתמותת ילדים מהיפגעות. הסיבה לכך היא כי אצל פעוטות קנה הנשימה צר מאוד ולכן מזון אשר נשאף עלול לחסום במהירות את דרכי האוויר. ניתן למנוע מקרים אלו על ידי הקפדה על האכלה בטוחה, כאשר הפעוט בישיבה ולא עוסק בכל פעילות נוספת במקביל ונמצא כל זמן האכילה תחת השגחת מבוגר. 
כאשר מגישים ענבים לילדים מתחת לגיל 5 יש להקפיד ולחתוך אותם לאורך".