"מפקירים אותנו לאלימות": כפי שפרסמנו לראשונה ב"מעריב" (29.5), אחרי חמישה חודשים של מגעים בין העובדים הסוציאליים למשרד האוצר בנוגע לביטחונם הרופף בשל האלימות המופנית נגדם - עלו המגעים על שרטון, ומאבק העובדים מתחדש שלושה חודשים לאחר מסגרת הזמנים שהוקצבה להשלמת המשא ומתן. יש לציין כי במהלך תקופה זו דווח על יותר מ־30 מקרי אלימות חדשים נגד עובדות ועובדים סוציאליים. 
 
"הביטחון האישי שלנו לא יחכה עד אחרי הבחירות. הפגיעה הבאה בעובדת סוציאלית היא באחריות משרד האוצר ושר האוצר משה כחלון", אומרים באיגוד העו"סים. "בחודש דצמבר האחרון, לאחר שבועות ארוכים של הפגנות ועיצומים, סוכם כי ינוהל מו"מ על מנגנון כולל להגנה על העובדים, שיימשך עד לסוף חודש מרץ. שלושה חודשים אחרי, הצדדים בנתק בשל טענתו של משרד האוצר כי במסגרת ממשלת המעבר אין ביכולתו לתקצב את התוכנית שהצגנו, תוכנית שאושרה על ידי הגורמים המקצועיים במשרד הרווחה". 
"הדיונים המקצועיים סביב תוכנית המוגנוּת הגיעו לידי מיצוי בשולחן המשא ומתן. ברגע שהכריזו על הבחירות בפעם השנייה, באגף התקציבים טענו שהנחיות היועמ״ש לא מאפשרות להם להמשיך לנהל איתנו את הדיונים, אבל זה שקר וכזב. יש אחראי אחד לנושא והוא משה כחלון, שהוא עדיין שר האוצר במדינת ישראל, והוא מפקיר את העובדות הסוציאליות לאלימות", אמרה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני.