שירותי הכבאות הודיעו הערב (חמישי) כי אירוע דליפת האמוניה שאירעה במפעל יוניליבר בעיר הסתיים וניתן לחזור לשגרה. לוחמי האש ביצעו פעולות ניטור ויצירת ״קיר״ מים להגנה על התושבים עד סיום אטימת הצנרת, על ידי עובדי המפעל. רכבת ישראל פרסמה הודעה לפיה "בהנחיית גורמי החירום וההצלה, נפתחו תחנות נהריה ועכו, ותנועת הרכבות אליהן שבה לסדרה ובהדרגה".

כ-13 צוותי כיבוי והצלה פעלו בניסיון להשתלט על דליפת האמוניה. לוחמי האש יצרו קיר מים בצידו המזרחי של המפעל, על מנת להגן על האזרחים ולמהול את האמוניה כדי לדלל את ריכוז החומר. כמו כן, לוחמי האש מבצעים פעולות יניקה של החומר בסיוע עובדי המפעל.



המשטרה סיימה הערכת מצב מיוחדת בראשות מפקד מרחב אשר, תנ"צ בני אבליה,  יחד עם גורמי חירום והצלה, בהם נציגי כב"ה, מד"א ורשות מקומית.


במסגרת הערכת מצב, הוצגו הממצאים  המורים על איתור מקור הדליפה ופעילות לדילול החומר ואטימת הצנרת,  באופן שיסיר כל חשש כלפי שלום הציבור. לפיכך, הוסרו כל החסימות וההגבלות לתנועה בסביבת הזירה .

מוקדם יותר, בתום הערכת מצב ובחינת ממצאי הניטור של מערך כיבוי האש, הוחלט על המשך סריקות לאיתור מוקד הדליפה וניטור ערכים בסביבתה, להבטחת שלום הציבור. הוחלט על המשך הסתגרות עד קו מסילה, רדיוס 150 מטר מהמפעל, והכוונת תנועה בהתאם לצירים בטוחים.



כתוצאה מדליפת האמוניה, העניקו חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפול רפואי במקום, לשלושה נפגעים במצב קל, שסובלים מצריבות בעיניהם. כמו כן כתוצאה מהדליפה, נסגרו מספר מבני ציבור, בהם קניון בעיר ותחנות הרכבת עכו ונהריה, והתושבים נקראו להסתגר בבתיהם.



עמותת אזרחים למען הסביבה, שהזהירה בעבר מפני הקרבה בין הקניון לבין המפעל בו אירעה הדליפה ואף דרשה להפסיק את התוכניות להקמת הקניון בשל קרבתו מהמפעל מסרה בעקבות האירוע כי "זהו לא אירוע הדליפה הראשון, וכנראה גם לא האחרון במפעל שטראוס עכו. זה המצב גם בעכו וגם במפרץ חיפה והעובדה שרוב התאונות נגמרו ללא פגיעה קשה או מוות, אינה ערובה שכל אירוע יהיה כזה בעתיד. המחדל התכנוני ארוך השנים במדינה קטנה וצפופה, חייב להיות מתוקן ולהרחיק גורמי סיכון לבטיחות האוכלוסייה , ולאמץ מדיניות של מרחקי הפרדה מינימליים כמו שנהוג בעולם, גם לגבי מתקנים ומפעלים קיימים".



צילום: דוברות המשטרה



בעבר אירעו מספר דליפות אמוניה בצפון הארץ, היכן שממוקמים מספר רב של מפעלים בסמיכות למקומות מגורים. בארגוני איכות הסביבה מזהירים שנים רבות מהסיכון שמפעלים אלה מהווים, ובעיקר ממכלי האמוניה בנמל, שהופעלו על ידי חיפה כימיקלים. בשנת 2017, החליט בית המשפט לסגור את מכלי האמוניה של חיפה כימיקלים, והם אכן פונו ביולי אותה השנה.