עובדי מעברי הגבול ברשות האוכלוסין, ביניהם נתב"ג, הודיעו היום (חמישי) על שביתה ללא הגבלת זמן החל מיום שלישי בשעה 6.00 בבוקר בנמל התעופה בן גוריון ובכל מעברי הגבול ברחבי הארץ, זאת בהמשך לסכסוך עבודה שהוכרז לפני שבועיים על הלנות השכר שמקבלים העובדים מהמדינה. האיום בשביתה מגיע בתקופה מאוד רגישה, על רקע חופשת הקיץ בה מעברי הגבול, ובעיקרם נתב"ג עמוסים בנופשים ישראלים הטסים לחופשות.



יו"ר ועד עובדי מעברי הגבול ברשות האוכלוסין של משרדי הפנים, שני שבתוב, הודיעה לעובדים שעם תחילת השביתה הכללית לא תתאפשר כניסתם של אנשים וסחורות לארץ ואף לא תתאפשר יציאה. היא ציינה שההחלטה על השביתה התקבלה לאחר שנים רבות של עיכובים בתשלום שכרם של העובדים. זאת, מאחר ובשל מחדל מתמשך של ההנהלה ומשרד האוצר לא עודכנה מערכת שכר, כך שהעובדים מקבלים בתחילת החודש שכר חלקי בלבד.



בוועד טוענים עוד, כי בחודשים האחרונים העובדים אף סופגים עקב גם גם פגיעה ברכיבי שכר שונים שהוסדרו בהסכם הקיבוצי. שכר עובדי מעברי הגבול עומד על ממוצע חודשי של 8,000-6,000 שקל, כך שלטענת הוועד, העיכובים בשכרם והפגיעה ברכיבים השונים פוגעים בפרנסת מאות משפחות ויש בכך גם הלנת שכר.



"יש עובדות ועובדים שמתחילים את החודש עם מינוס של עד 50% בשכרם. הטלפון מהבנק הפך אצלם לשגרת חיים", טענה שבתוב – "לא יכול להיות שעובדים יצטרכו להילחם על זכותם הבסיסית לקבל שכר בזמן. אנחנו לא דורשים תוספות או זכויות יתר, אלא רק שכר בזמן, כמו כל העובדים במשק".



יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי ניסה בחודשים האחרונים להגיע לפתרון שלפחות יצמצם את הפגיעה בתשלום כל שכרם של העובדים במועד.


ההשבתה המתוכננת תתקיים בגיבוי ההסתדרות, לאחר שהוכרז על סכסוך עבודה. עם זאת, ההערכות הן שיתקיימו עוד מגעים בניסיון להביא לביטולה.