ילד בן 6 נפגע במצב קשה לאחר שהתחשמל בבניין בשכונת מקור ברוך בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" בתום פעולות החייאה, בהכרה, ובמצב יציב.


 


חובש רפואת חירום במד"א בנימין גרשון, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו ילד בן 6 מחוסר הכרה, עם סימני התחשמלות. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ומיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מכות חשמל ותרופות. ממש נלחמנו על חייו ולאחר מספר דקות ליבו שב לפעום וחזר הדופק. המשכנו את הטיפול הרפואי וכשמצבו התייצב, פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית חולים במצב קשה יציב, בהכרה".



יוסי אייזנשטיין, חובש ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, סיפר: "עוברי אורח סיפרו לנו כי הילד טיפס על גג מקלט והתחשמל. ביצענו בו החייאה מוצלחת תוך מתן שני שוקים חשמליים וכשחזר להכרה הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק". 



לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, משנת 2008 התחשמלו למוות 18 ילדים. בשנת 2018 התחשמלו למוות 2 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' אמרה: "חופשת הקיץ בפתח ולצערנו, אנו כבר רואים עלייה בהיפגעות ילדים. שמירה על סביבה בטוחה לילדים ואימוץ כללי התנהגות בטוחה הם הדרך למנוע את המקרה הבא ולהציל חיי ילדים. אנו קוראים להורים לבדוק את תקינות מערכת החשמל הביתית ולוודא שאין סכנת התחשמלות".