הדיווחים על הסדרה, שהחלו בכלי תקשורת פלסטיניים המזוהים עם חמאס, הרגיזו מאוד את תושבי עוטף עזה, שכבר חודשים הם שומעים את המילה, אך בפועל סובלים מהמשך הפרחת בלוני התבערה והנפץ, שגורמים לשריפות של השדות. בצל המחאה והכעס על הדרג המדיני וראש הממשלה נתניהו, ראשי רשויות בעוטף עזה בודקים את האפשרות לפנות לאו"ם באופן עצמאי כדי למחות על הפרה ופגיעה בזכויות אדם של ארגון חמאס, כך לפי דיווח שפורסם הערב (שבת) בחברת החדשות של ערוץ 12.



כמו כן, גורם מדיני אמר הערב על רקע ההבנות עם חמאס כי "נחזיר את הסנקציות נגד חמאס כולל צמצום הדלק והחשמל אם השקט לא יישמר. במקביל נערכים גם לאופציה צבאית".



במהלך יום שישי נרשמו עימותים קשים, בעיקר בגזרת אל-בורייג' וג'באליה. הפלסטינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים ועשרות מטענים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון וגדר המערכת. בסרטון שהפיצו הפלסטינים רואים שבקבוק תבערה התלקח על ג'יפ צבאי. לא היו נפגעים. במהלך יום שישי פרצו 14 שריפות בשטחי העוטף בשל הפרחת בלוני תבערה, וביום שבת כעשר שריפות נוספות. היום בשעות הבוקר המוקדמות, עצרו חיילי צה"ל שני חשודים בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. על החשודים נתפסו ארבעה סכינים וקאטרים. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. 



בתוך כך, ראשי מועצות העוטף ושדרות, אופיר ליבשטיין (שער הנגב), אלון דוידי (שדרות) תמיר עידאן (שדות נגב), איתמר רביבו (חוף אשקלון) וגדי ירקוני (אשכול) פנו בדרישה משותפת - להגיב לשריפות ולכלול עצירת הבלונים בכל הסכם עתידי. "שמענו דיווחים על הסדרה שאמורה לכלול הפסקה של כל הפרחות הבלונים, וכבר בבוקר אנו עדים למספר שריפות ובלונים בשטחי העוטף כולו", מסרו.

עימותים אתמול בגבול הרצועה. צילום: חסן ג'די, פלאש 90
הם הסבירו כי "כל פעולה, כל הסדר, כל הסכם וכל שיחה, צריכה לכלול הפסקה מיידית של כלל השריפות והבלונים. לא נקבל פחות מכך. הממשלה חייבת להבין- השריפות ובלוני הנפץ הם טרור לכל דבר ועלינו להגיב לשריפות כמו שהן- מתקפת טרור על אזרחי מדינת ישראל. אנו דורשים לעצור את הטרור הזה אחת ולתמיד".
בשעות הצהריים המוקדמות, על רקע הדיווחים על הסדר אליו הגיעו ישראל והחמאס התגלה זר ענק של בלונים שנשלח מרצועת עזה באזור צאלים, כאשר נראה שהמשגרים העזתים ביקשו לגבות מחיר בנפש בדרך מתוחכמת. אל הבלונים חובר מה שנראה כספר בשפה העברית, 'לאהוב את סטלה' של אורית פטקין, ואל הספר חובר מטען נפץ, שנועד להתפוצץ ברגע שיתקרב אליו מישהו על מנת לטפל בבלונים. גורמי ביטחון שנכחו באירוע אישרו כי מדובר במטען חבלה ואמרו כי "סוכל פיגוע, לזר הבלונים חובר מטען רב עוצמה". 
כזכור, גורם ישראלי אישר שלשום את הדיווחים הפלסטינים, לפיהם ישראל וחמאס חתמו על הסכם רגיעה. הוא הסביר כי "בהמשך לפנייה של האו"ם והמצרים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ואת העברת הדלקים וזאת לאחר התחייבות שחמאס תפסיק את האלימות נגד ישראל. אם חמאס לא תעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות".
הרשתות החברתיות ביישובי עוטף עזה, רעשו עם המילה "הסדרה?", כאשר ברקע מראים שריפות של שדות ובלוני תבערה. גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, הביע כעס רב, כשעמד ליד השדות שנשרפו בסוף השבוע. "אני רואה איזה הסדרה יש פה", אמר בציניות. "אני לא שמעתי מראש הממשלה שיש הסדרה, אלא בתקשורת. בדרכי הביתה אני רואה עוד שריפה שכובתה על ידי כוחות הביטחון. חבל שזאת הסדרה. חבל שכך נראים החיים שלנו. ראש הממשלה והשרים, אני מצפה מכם שלפחות תודיעו לנו לאן אנחנו הולכים, כדי להסביר את זה לתושבים שלנו. אני דורש ורוצה להגיד, שמגיע לנו כמו כל עם ישראל לחיות בשקט ולדעת לאן אנחנו הולכים".
טום אורן-דננברג, תושב נחל עוז, אמר: "לכל מי שחשב שיש איזושהי הסדרה, לכל מי שחשב שהכסף הקטארי מביא את השלום, לכל מי שחשב שעכשיו שנים של שקט לפנינו, הפיצוצים, השריפות וזרי הבלונים של הימים האחרונים מוכיחים, שכלום לא השתנה. ב-15 מיליון דולר אפשר לקנות הרבה מאוד בלונים".