בעוד חודשיים חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות בגילאי לידה עד שלוש יכנס לתוקפו ויביא להסדרת מערך הפיקוח והרישוי הממשלתי על מעונות היום, אך בינתיים מקרי ההתעללות בפעוטות ממשיכים להיחשף ומביאים לתסכול בקרב ההורים ולחוסר אונים מוחלט מול המטפלות והסייעות שמדי יום נמצאות עם ילדיהם מאחורי דלת סגורה והם אינם יודעים בוודאות האם מסתתרת מאחוריה סביבה בטוחה או עוינת.



המקרה האחרון ברשימת מקרי ההתעללות ההולכים וגוברים נחשף לפני כשבוע וחצי ובו מנהלת משפחתון בראש העין, כרמל מעודה, חשודה בהתעללות בילדיה שהיו תחת אחריותה. לאחר שבשבוע שעבר בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרה בחמישה ימים, היום (ראשון) הוארך מעצרה שוב, הפעם בארבעה ימים.



במהלך הדיון הציג חוקר המשטרה סרטונים קשים בהם נראית מעודה פוגעת בילדים בצורה קשה, בין היתר קשרה את ידיהם לדקות ארוכות, האכילה אותם בכוח ובמידה והקיאו בשל כך - האכילה אותם בחזרה בקיא ובעטה בהם.



הורי הילדים ששמו את הדבר החשוב ביותר עבורם בידיה של מעודה היו מזועזעים. אחד ההורים שבנו שהה בפעוטון למעלה משנה, סיפר ל"מעריב" כי "מדיון לדיון הדברים הופכים יותר ויותר גרועים, מתגלים דברים יותר קשים, רק אלוהים יודע מה היא עשתה לילד שלי. מה שאנחנו יודעים כרגע זה על חודש בלבד שהספיקו לתפוס במצלמות כי היא כל הזמן איפסה אותן".



לדבריו היא תמיד הצליחה להרגיע את ההורים במידה וילדיהם חזרו עם סימני אלימות. "כשהיה קורה משהו - אם הוא קיבל מכה בראש או בא עם איזו שריטה, היא הייתה אומרת שהוא שיחק עם החבר שלו וקיבלו מכה מהמשחק, היו לה תשובות לכל דבר".



"בשנה השנייה התחיל הקטע של ההזנחה, התחלתי להרגיש שמשהו לא בסדר - אם זו התחלופה המטורפת שהייתה לה של סייעות או שהילד היה מגיע עם טיטול מלא הביתה", מספר האב. "בחודשים האחרונים בני היה חוזר עם טוסיק אדום כי לא מחליפים לו טיטול, פעם אחת הגיע עם טוסיק כל כך אדום שהוא דימם, פה התעצבנתי וביקשתי מאשתי שתדבר איתה, איבדתי את הסבלנות. היא דיברה איתה והייתה תקופה שהיא סוג של יישרה קו, הייתה מחליפה לו אבל עדיין היה מגיע עם קצת אדום בטוסיק".



"אפילו השטן לא היה מסוגל לעשות את הדברים שהיא עשתה"


"הילד נמצא עם חמותי כרגע, לי יהיה מאוד קשה להכניס אותו שוב למסגרת כי איבדתי את האמון באנשים, ראיתי בן אדם שעל פניו נראה בסדר גמור. יש לה תעודות, רזומה בסדר, אין לה עבר פלילי, אין משהו שיכול להגיד שהיא נראית פסיכי. יש לי רק תיאור אחד עליה - שאפילו השטן לא היה מסוגל לעשות את הדברים שהיא עשתה, זה הדבר היחיד שעולה לי בראש".



יש סימני אזהרה שאתה ממליץ להורים לשים לב אליהם?
"היום אחרי שהבנתי ולמדתי על בשרי כאב כזה שהתעללו לך בילד, אני חושב שכל הורה צריך להגיע לפחות פעמיים-שלוש לגן, לחכות, לשמוע מה יש מחוץ לגן, לדרוש מסמכים, מצלמות. אם אין את הדברים האלה פשוט לא להכניס אותם למסגרות".



איך אתם מתמודדים עם זה?
"אשתי שבורה לגמרי, כל ההורים לילדים בגן שבורים, לא הולכים לעבודה, מגיעים לדיונים, לא ישנים. מאותו הרגע שנודע לנו שהיא התעללה לנו בילדים אני לא ישן, לא יכול לעצום עין. זה שבר את כולם. יש פה משפחות הרוסות שלא יודעות איך לאכול את זה. בנס זה לא נגמר בטרגדיה כמו במקרה שלה יסמין וינטה ז"ל".