מחדל תאונות העבודה: בחודשים האחרונים נראה כי הדיווחים על פציעות ותאונות עבודה הולכות וגוברות, ומול אוזלת היד של רשויות השלטון דוח "קו לעובד" שפורסם היום (ראשון) מאשר כי מספר ההרוגים בתאונות עבודה במחצית הראשונה של שנת 2019 הוא הגבוה ביותר ב-5 השנים האחרונות. 



43 איש איבדו בחצי השנה האחרונה את חייהם בתאונות עבודה, כך קובע הדוח. מספר זה כאמור הוא הגבוה ביותר ב-5 השנים האחרונות, ומהווה עלייה של 30% מהשנה החולפת.



ענף הבנייה הינו הענף המוביל במספר ההרוגים, ומהווה כ-60% מתאונות העבודה הקשות והקטלניות במשק הישראלי, זאת למרות שמספר המועסקים בענף הבנייה הינו 8% בלבד מכלל המועסקים במשק. 


הדוח מציג נתונים נוספים החושפים מציאות מסוכנת ובעייתית, ביניהם עולה כי מרבית הבטחות משרדי הממשלה השונים לקידום הבטיחות בענף הבניה, האחראי כאמור על כ-60% מתאונות העבודה הקטלניות והקשות, עדיין מצויות על הנייר בלבד מאז נובמבר 2018.

הסיבה העיקרית לפי הדוח לבטיחות הירודה בשוק העבודה הישראלי נובע ממספר ירוד של מפקחי העבודה, והיעדר רשות לאומית לבטיחות בעבודה, המכוונת את המדיניות בתחום וקובעת את סדרי עדיפויות בהתאם לצורכי המשק.