בנתב"ג הוכרז היום (שני) בשעות הצהריים מצב חירום 3 בעקבות תקלה במטוס אייר בואינג 737-400 של חברת אלקטרה, שדיווח על תקלה בצמיג. צוותי מד"א, הכוללים אופנועי חירום של מד"א, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ הוזעקו לנתב"ג לאבטח את נחיתת המטוס, שבוצעה בהצלחה לאחר דקות מתוחות ביותר בנמל התעופה הבינלאומי בלוד.



סרטון הנחיתה. צילום: רשות שדות התעופה

אחד מהנוסעים ששהו על המטוס סיפר בחדשות 12 כי "הכל עבר בשלום, אבל כולם היו בלחץ. הבנו את זה בקלן, כשהיו רעידות חזקות. הקברניט אמר שיש בעיה, אבל לא ברור מה בדיוק קרה. הקברניט אמר שהיה פנצ'ר בגלגל ושצפויה נחיתת חירום. הדיילת הכינה אותנו למצב חירום, אמרו לנו להרכין ראש קדימה. והעלו את הציוד. חלק מהאנשים היו בלחץ, זו טיסה של אנשים מבוגרים, כולם גמלאים של התעשייה האווירית. הם אומנם בעלי ניסיון, אבל הם נלחצו. חצי שעה לפני הנחיתה אמרו שזה מצב חירום. לאחר הנחיתה הביאו לנו סולמות כדי להוריד אותנו מן המטוס, והכינו אותנו לנחיתה על גלגל אחד. הקברניט אמר שזו נחיתה לא שגרתית".



צילום: רשות שדות התעופה



שרידי הצמיג של המטוס, שהמריא מקלן שבגרמניה, נמצאו על המסלול בקלן. לאור האמור נערכו נמל התעופה בן גוריון לנחיתת חירום של המטוס, שנחת עם 152 נוסעיו ב-16:23. במסגרת ההיערכות, ‏בבית החולים איכילוב נערכו לנחיתת החירום של המטוס שהמריא מגרמניה לישראל, ובשל הכוננות פונו מחדר המיון חלק מהחולים.



מדובר צה"ל נמסר לפני הנחיתה כי "כחלק מההיערכות לנחיתת החירום בנמל התעופה בן גוריון הוזנקו זוג מטוסי קרב מסוג 'סופה', שמלווים את המטוס החל מכניסתו למרחב האווירי של ישראל. הטייסים בחנו את מצב הגלגלים וזיהו קרע בגלגל השמאלי האחורי של המטוס. כמו כן, קוצרו כוננויות מסוקי חילוץ. לשטח נמל התעופה הוקפצו צוותי חילוץ והצלה ורפואה של צה"ל".