הארץ סוערת בעקבות המחאה האלימה של יוצאי אתיופיה וחסימות הכבישים לאורך שעות, לאחר מותו של סלומון טקה שנורה בקריית חיים בחיפה. הדמות המרכזית במחאה היא אותו שוטר שביצע את הירי שהוביל למותו של טקה, ששוחרר למעצר בית ומהווה מוקד של זעם המפגינים.



עורך דינו של השוטר, יאיר נדשי, העביר מסר בשמו של השוטר, בו הוא מנסה להסביר את הצד שלו לאירוע וכן את המצב בו הוא נתון כעת. "בשם מרשי ומשפחתו אבקש למסור כי מרשי משתף פעולה עם חוקרי מח״ש באופן מלא במטרה להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית", אמר, "מרשי דבק בגרסתו לפיה נאלץ להגן על עצמו ועל משפחתו מפאת סכנת חיים מידית ומוחשית בה היו נתונים ודומה כי ממצאי החקירה עד כה תומכים בגרסתו".



עוד אמר כי "מרשי לא חפץ בתוצאה הטרגית והוא מצר על כך מאוד. למרבה הצער מרשי ומשפחתו נתונים בלחץ כבד נוכח חשד לשלומם וביטחונם ועל אף צו איסור הפרסום פורסמו ברשת דברי בלע ואיומים. נוכח האמור הוגשה תלונה למשטרה ואנו תקווה כי החקירה תמוצה במלואה והאחראים יועמדו לדין. יודגש כי מרשי הנו קצין משטרה מוערך המשרת את מדינת ישראל על כל אזרחיה מתוך תחושת שליחות ונאמנות אין קץ".



כאמור במספר מוקדים מצפון הארץ ועד דרומה הפגינו יוצאי אתיופיה בטענה לאפליה ויד קלה על ההדק של המשטרה מולם. עשרות אלפי רכבים נתקעו בחסימות שהתנהלו בצירים מרכזיים בארץ. בחלק מהמקרים התרחשו עימותים אלימים בין המשטרה למפגינים וכן בין המפגינים לנהגים זועמים.