ישראל נראתה אתמול כמו מדינה שנשלטת על ידי אנרכיה. מחאת בני העדה האתיופית בעקבות הרג הנער סלומון טקה ז"ל מירי שוטר הפכה לעימות אלים עם כוחות המשטרה לאחר שעות שבהן חסמו המפגינים צירים מרכזיים ונתיבי תנועה ראשיים ברחבי הארץ, מהצפון ועד לדרום, הבעירו צמיגים ושרפו כלי רכב. 
אחד המקרים שייזכרו יותר מהמחאה הזאת, היה האירוע האלים של תקיפת רכבו של נהג בצומת עזריאלי בתל אביב ולאחר מכן שריפתו. יורם בן יעקב, נהג הרכב, סיפר בראיון לערוץ 12: "עשרות שברו את החלונות עם מבט רצח בעיניים ואני מבין שאם לא מגיעה לכאן משטרה, זה לא ייגמר בטוב". 
 


עוד הוסיף: "הייתי לכוד באוטו מספר דקות, קשה לי להעריך במדויק אבל זה היה במשך דקות ארוכות. ניסיתי להתקשר למשטרה ולחברים, למישהו שיוכל לבוא לחלץ אותי. אין לך יותר מדי מה לעשות. זה היה פחד אלוהים. לא נפגעתי פיזית. לצערי השוטרים שחילצו אותי נפגעו יותר קשה ממני". 

כזכור, מהעדה הפגינו משעות הצהריים המוקדמות בצירי תנועה מרכזיים, בהם נתיבי איילון, כביש החוף וכביש 6 (חוצה ישראל). העימותים הקשים ביותר היו במחאה בקריית אתא, סמוך לזירה שבה בוצע הירי, שם המפגינים הבעירו צמיגים והתעמתו עם כוחות המשטרה והשליכו לעברם אבנים ואשפה. יותר מ־1,000 מפגינים צעדו אל תחנת משטרת זבולון. הם יידו רימון עשן לעבר התחנה ופגעו בכלי רכב. השוטרים הגיבו ברימוני הלם ובגז מדמיע. כ־20 מפגינים נעצרו. בהפגנות נוספות באשדוד ובירושלים נעצרו עשרות נוספים. שוטרים נפצעו קל באשדוד ובירושלים ובאזור חדרה. בנתניה הועלתה באש ניידת משטרה. בחלק ממוקדי המחאה השתמשו השוטרים בכוח פיזי ובאמצעים לפיזור הפגנות דוגמת גז מדמיע ורימוני הלם. נהגים רבים שהיו בדרכם לבתיהם לאחר יום עבודה או שניסו להגיע למקומות אחרים נאלצו להישאר שעות בתוך מכוניותיהם.

בין הצירים שנחסמו: מחלף השלום, נתיבי איילון, כביש 4 במחלף ראשון לציון ואשדוד, כביש 70 באזור יקנעם, כביש 38 באזור בית שמש, צירים מרכזיים בנתניה, בפתח תקווה, ברמלה, בירושלים, בקריית מלאכי, ברחובות ובאשקלון, לשם הגיעו גם בני משפחתו של אברה מנגיסטו, המוחזק בשבי החמאס. בכביש 431, סמוך לרמלה, נפצע מפגין באורח בינוני מפגיעת רכב. "שוטר אלים חייב להיות בפנים", צעקו המוחים בתל אביב, שהניפו שלטים שעליהם נכתב: "שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?". קריאות דומות נשמעו בקריית אתא ובפתח תקווה, שם צעקו לעבר השוטרים: "מדינת משטרה", "דם אתיופי אינו הפקר", "שוטר רצח", "היום הבן שלי, מחר הבן שלך". לצד אלפי המוחים נשמעו גם קולות שיצאו נגד המחאה, שטענו כי הם חצו את גבולות המותר ותקפו את האיפוק שגילתה המשטרה ברוב המוקדים. נהגים רבים שרכביהם נפגעו וניזוקו על ידי המוחים הביעו זעם על המפגינים.

כמה מבני הקהילה, התומכים במאבק, טוענים כי המחאה יצאה משליטה והפכה למפגן של זעם שעלול דווקא להזיק לקהילה. אחד מצעירי הקהילה, שיצא ממקום עבודתו והצטרף למפגינים, אמר: "אני מניח שכולם מסכימים שהקהילה שלנו סופגת מכות אחת לכמה חודשים. גם ממלא מקום המפכ"ל התבטא בצורה שניתן להבין מדבריו כאילו אנחנו מסומנים בגלל צבע העור שלנו, ומאוחר יותר התנצל וטען שדבריו לא הובנו כהלכה. נכון שאנחנו אוכלוסייה מוחלשת אבל לא ניתן להפוך את דמנו להפקר".