אחותו של איתן דורון וינאפל, שהתאבד בתל אביב לפני שבועיים, תוקפת את בית החולים וולפסון בחולון ומתכוונת להגיש נגדו תביעה משפטית. לטענתה, אחיה ניסה להתאבד והובהל לבית החולים. הוא ביקש להשתחרר ואכן שוחרר. באותו יום הוא שב לביתו והתאבד. "אני לא מבינה איך לא מאשפזים בכפייה אנשים שחושבים להתאבד ועוד אחרי ניסיון התאבדות", היא אמרה בכאב. כאמור, לפני כשבועיים, איתן בן ה־33, עולה ממנצ'סטר שבאנגליה, נמצא בדירה ללא רוח חיים זמן קצר אחרי שהתחתן.



אחותו אביטל, המתגוררת באנגליה, אמרה ל"מעריב": "אחי רב עם אשתו הטרייה וניסה להתאבד. אשתו הביאה אותו לבית החולים, משם הוא שוחרר, חזר הביתה והתאבד. בחו"ל, אחרי ניסיון התאבדות מיד מאושפזים בכפייה למשך שלושה ימים, שבמהלכה עושים לנבדק אבחון משמעותי. לא ייתכן שבארץ לא עושים את זה".



ליעמי לוונס, מייסד התנועה להשארת עולים בארץ, מספר כי "יש כל כך הרבה התאבדויות בקרב עולים ואין להם כל תמיכה נפשית. אפילו בער"ן אין מענה באנגלית". לדבריו, בישראל יש אחוז גבוה של התאבדויות, כששליש מהמתאבדים הם עולים. "אנו בעמותה עוזרים ככל שאנו יכולים. ענינו ליותר מ־150 עולים שאיימו להתאבד, אבל זה לא מספיק".



מדוברות וולפסון נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידינו את כתב התביעה, ובכל מקרה איננו נוהגים לדון בתביעות משפטיות באמצעי התקשורת. אם נצטרך נתייחס לנושא בבית המשפט".