אמא לילדות שהיו בפעוטון של כרמל מעודה והוצאו לאחר שהיא חשדה שדברים אינם מתנהלים כשורה שם, התייחסה לפרסום מוקדם יותר היום (חמישי) של סרטון ההתעללות המזעזע מהפעוטון. היא אמרה: "הייתה לי הרגשה שמשהו לא בסדר אבל לא שיערתי דבר כזה. אולי כי אני לא מאמינה שקיים כזה רוע, שאפשר להתנהג לילדים בצורה כזו".
סרטון ההתעללות של כרמל מעודה בילדי המשפחתון. צילום: דוברות המשטרה
האם הוסיפה בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "היום כשאני רואה את הסרטונים אני אומרת שמשהו בהרגשה שלי לא היה שלם שהן שם אבל בחלומות הכי גרועים שלי לא תיארתי לעצמי כזו התעללות, לזה לא ציפיתי. אלימות אני לא ראיתי, זו הייתה רק ההרגשה שלי, האינטואיציה שלי שאמרה לי תוציאו אותן משם".
כאמור, כתב אישום חמור יוגש בראשון נגד מעודה. מוקדם יותר היום המשטרה הודיעה כי מטפלת בפעוטון פרטי בעפולה נחקרה בחשד להתעללות בקטינים חסרי ישע ובסיומה שוחררה בתנאים מגבילים. מקרה זה מצטרף למקרים רבים שנחשפו בתקופה האחרונה, בהם מטפלות וגננות פוגעות בפעוטות הנמצאים תחת חסותן, כשהאחרון ביניהם נחשף רק בחודש שעבר.

להורים נמאס מהמצב והם החליטו למחות נגד אזלת היד בנושא. ביום ראשון בשעה 19:00 מתוכננת מחאת הורים במספר מקומות, בהם בקריית הממשלה בתל אביב ומול בית ראש הממשלה בירושלים. ההורים קוראים לממשלה להתערב באופן מיידי בנעשה בגילאי לידה עד שלוש, ולפקח על התחום וזאת למרות שבעוד כחודשיים, עם פתיחת שנת הלימודים, אמור להיכנס חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות בגילאי לידה עד שלוש יכנס ומטרתו להביא להסדרת מערך הפיקוח והרישוי הממשלתי על מעונות היום.
במקביל, ענת דייגי וארגון "הורים למען אחריות מלידה" הנאבקים להסדרת פעילות המסגרות לגיל הרך, פנו לשר העבודה והרווחה ח"כ חיים כץ ולשר האוצר ח"כ משה כחלון, על מנת שיקדמו את קביעת תקנות חוק הפיקוח ויפעלו לכינוס חירום לנוכח מקרי ההתעללות בפעוטות במסגרות השונות. 
"כל יום אנחנו נחשפים לרף חדש של אכזריות כלפי תינוקות ופעוטות רכים. הרשויות חייבות להתעורר ולהפסיק את ההפקרות והסחבת בהסדרת תחום הטיפול בגיל הרך", אמרה דייגי, "השאננות של הגורמים האמונים מובילה שיהיו עוד ועוד קורבנות להתעללות והזנחה בגיל הקריטי ביותר להתפתחותם הנפשית, כאשר אלימות מזעזעת הינה אחת מהחוויות המעצבות". היא הוסיפה: "ביום ראשון נשמיע את קולם של ילדינו ונדרוש מהממשלה לכנס ועדת חירום שתביא להסדרה מיידית ומלאה של התחום, מסגרות ומטפלות כאחד".