פעוט כבן 3 מת היום (שלישי) לאחר שנחנק מענב בכפר כיסא והובא למרפאה מקומית בכפר בגליל המערבי. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים נהריה כשהוא במצב קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. מאוחר יותר, הודיע בית החולים כי הרופאים במקום נאלצו לקבוע את מותו לאחר שטופל בחדר ההלם, שם נמשכו תהליכי ההחייאה במשך דקות ארוכות. 
 
מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים נהריה, ד"ר זאב סוניס, אמר כי "הפעוט הגיע למרכז הרפואי לאחר פעולות החייאה ממושכות שהחלו בשטח, ללא דופק ונשימה, עם אישונים מורחבים וסממנים של נזק ממושך. פעולות ההחייאה נמשכו מהרגע שהגיע, ולמרבה הצער, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו". 
 
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א, ערן לפל, סיפר כי "כשהגעתי למרפאה הצטרפתי לרופא שביצע במקום פעולות החייאה ותוך שימוש בציוד רפואי מיוחד הוא שלף מגרונו של הפעוט שהיה מחוסר הכרה ענב. המשכנו בטיפול הרפואי שכלל מתן תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו את הפעוט תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבי"ח כשמצבו קריטי".

לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, מתחילת השנה מתו שבעה ילדים כתוצאה מחנק. משנת 2008 מתו 110 ילדים כתוצאה מסיבה זו. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון: "חשוב להבין כי חנק היא הסיבה השלישית בשכיחותה לתמותת ילדים מהיפגעות. הסיבה לכך היא כי אצל פעוטות קנה הנשימה צר מאוד ולכן מזון אשר נשאף עלול לחסום במהירות את דרכי האוויר. ניתן למנוע מקרים אלו על ידי הקפדה על האכלה בטוחה, כאשר הפעוט בישיבה ולא עוסק בכל פעילות נוספת במקביל ונמצא כל זמן האכילה תחת השגחת מבוגר. כאשר מגישים מאכלים עגולים כמו ענבים לילדים מתחת לגיל 5 יש להקפיד לחתוך אותם לאורך".

במד"א מציינים כי יש להימנע ואף להרחיק מזון העלול לסכן ולגרום לחנק כגון נקניקיות, ענבים ועוד מהישג ידם של ילדים מתחת לגיל 5. בנוסף, יש להקפיד לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות, להימנע מהשארת פרי בצורת עיגול והקפדה יתרה על לעיסת המזון היטב. כמו כן, יש לתת יתר תשומת לב בהגשת פירות כמו ענבים, צימוקים, חמוציות וכו' עקב מרקמם הדביק שעלול לגרום לחנק וחסימת נתיב אוויר. יש לשים לב כי בזמן שהילד אוכל אין הוא מסתובב, משחק או מתרוצץ. עליו לשבת בזמן האוכל, דבר שיפחית את סכנת החנק.
 
במקרה של קשיי נשימה, יש להושיב את הילד במנוחה, להתקשר למד"א בטלפון חירום 101 או דרך אפליקציית 'מד"א שלי' ולהישמע להוראות החובשים והפאראמדיקים במוקד עד להגעת צוות מד"א למקום.
 
במקרה של חנק, במד"א מדגישים כי כל שניה היא קריטית. במידה והילד מסוגל לדבר או להשתעל, יש לעודד אותו להשתעל בלבד ובמקביל ליצור קשר עם מד"א. במידה ואינו מסוגל לדבר, אינו משתעל או אינו נושם, יש לחייג למד"א ולבצע את הנחיות התדרוך הטלפוני לביצוע פעולות החייאה. במידה ומדובר בפעוט וניתן, יש להפוך אותו ולטפוח על השכמות בנוסף לדברים המפורטים לעיל.