נמשכים המאמצים להרגיע את הרוחות ביחסים שבין המשטרה לבין קהילת יוצאי אתיופיה. היום (רביעי) התקיימה פגישה, בה השתתפו היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט שיזם אותה, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ראשי המחלקה לחקירות שוטרים ונציגים של בני העדה האתיופית.



הפגישה נערכה על רקע הפרסום הקרב של ממצאי חקירת מח"ש לגבי הירי בסלומון טקה ז"ל, כשהבדיקות שנערכו עד כה הוכיחו שקצין המשטרה לא כיוון את אקדחו לעבר טקה, אלא ירה לרצפה והקליע ניתז לחזהו של הצעיר והרג אותו. בראשית השבוע נערכה פגישה ביו אנשי מח"ש לבין נציגי משפחת טקה, לגבי החקירה, ובה ביקשו האחרונים לקבל את ממצאי החקירה עם סיומה ואנשי מח"ש הבטיחו כי הם יקבלו את התוצאות קודם שיפורסמו בתקשורת. 



שלשום נערכה הפגנה נוספת של בני העדה נגד שיטור היתר לטענתם כלפי הקהילה, ובשיאה הגיעו אלפי אנשים לכיכר רבין. הפעם לא נרשמו גילויי אלימות ובניגוד לשבוע שעבר, כאשר פעילים חברתיים מארגוני שמאל ניסו לקחת חלק בהפגנות, הפעם דרשו המפגינות מאותם פעילים שלא יתערבו במחאה שלהם. אחת מהן אף זעמה על פעיל כזה שקרא במגאפון קריאות נגד המשטרה: "זאת המחאה שלנו, אל תתערב".



בקרב קהילת יוצאי אתיופיה לא מוכנים להנמיך את גובה הלהבות שבערו בשבוע שעבר, ומאיימים להחריף את ההפגנות עד שיתחייבו בפניהם כי הקצין שגרם למותו של טקה יועמד לדין ועד שהמשטרה מצדה תצהיר על החלטתה להדיחו מהשירות. אלא שהמשטרה כבר הודיעה, עוד לפני ההפגנות האחרונות, כי הפעם המדיניות שתינקט תהיה שונה, וכי חסימת כבישים ואלימות תיענה בתקיפות.