שר החינוך החדש, הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, צייץ הערב (שבת) הבהרה לדברים שאמר בראיון לחדשות 12, במהלכו טען כי הוא תומך בטיפולי המרה ללהט"ב, אשר נועדו לשנות את נטייתו המינית של האדם. 



דבריו של פרץ עוררו סערה בציבור, במערכת הפוליטית ובקהילה הגאה, ופוליטיקאים רבים הגיבו לדברים בביקורת חריפה. פרץ עצמו כאמור פרסם בחשבון הטוויטר שלו הבהרה לדבריו, וכתב כי "לא טענתי שצריך לשלוח ילד או ילדה לטיפולי המרה. במהלך שנותיי כמחנך נפגשתי עם תלמידים שחשו מצוקה נוראית עם נטייתם המינית, ובחרו להיעזר באנשי מקצוע כדי לשנות את נטייתם. מה שאמרתי בראיון נאמר מתוך הכרות אישית שלי עם מקרים דומים. מערכת החינוך בישראל בראשותי תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדלי של נטייה מינית. ככה גם הבהרתי בראיון".





בראיון ששודר הערב בחדשות 12 הביע שר החינוך את עמדותיו לגבי הקהילה הגאה, והודה כי הוא מאמין בטיפולי המרה להומוסקסואלים, אשר נועדו לשנות את נטייתם המינית, ואף הוסיף כי הוא לקח חלק בטיפולים כאלו. כאשר נשאל בנושא זה ענה השר כי "אני חושב שכן ניתן להמיר להט"בים. אני יכול להגיד לך שיש לי היכרות עמוקה מאד בנושא החינוך וגם עשיתי את זה". 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לדברי פרץ בראיון וציין כי אינו שותף לתפיסתו של פרץ. "דבריו של שר החינוך ביחס לקהילה הגאה אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי. שוחחתי הערב עם הרב רפי פרץ שהבהיר את דבריו והדגיש כי מערכת החינוך הישראלית תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדל של נטייה מינית".

דבריו של פרץ הציתו סערה בקרב הציבור, ובין המגיבים פרסמו באיגוד הפסיכיאטריה בישראל את המשמעויות הפסיכולוגיות ההרסניות של טיפולי ההמרה. ד"ר צבי פישל, יו"ר האיגוד, אמר כי "כפי שקבעה ההסתדרות הרפואית, איגוד הפסיכיאטריה בישראל ואיגודי רופאים רבים נוספים בישראל ובעולם - אין טיפול שיכול להמיר את האוריינטציה המינית של אף אדם. טיפולי ההמרה שמתיימרים לשנות אוריינטציה מינית, לא רק שהוכחו מדעית שהינם חסרי תועלת, הם מהווים סכנה, ומסבים נזק חמור לנפשו של המטופל, בעצם תחושת הכישלון, ועלולים להוביל עד להתאבדות". 

ב"איגי", ארגון הנוער הגאה, המתוקצב על ידי משרד החינוך, מסרו בתגובה: "אסור לאיש לכפות על אף נער או נערה להילחם בהעדפה או זהות מינית ומגדרית. אסור להציע לאנשים צעירים להישאר בארון או גרוע מזה, לחיות בזהות בדויה. אלימות מהסוג שבטעות קוראים לה "טיפולי המרה" צריכה לצאת מהחוק, אנחנו נמשיך להיאבק כדי שלכל נערה ונער בישראל יהיו חיים גאים ובטוחים. הדרך הכי טובה להיאבק: לשמוח ולחיות ולחנך בגאווה".