בת אל רוגוב, שבנה סבל מהתעללות מהמטפלת ציפורה דוד, הגיעה אתמול לבית המשפט השלום ברחובות והטיחה בה דברים קשים. הבוקר (שני) שוחחה עם איילה חסון ב-103FM על התחושות הקשות וההתמודדות של בנה ומשפחתה עם הסיטואציה.




חלפו חודשיים. הסצנה אמש בבית המשפט הייתה קורעת לב של אמא שפורקת את כאבה מול המטפלת המתעללת. מה שלומו של בנך?


עטוף במשפחה באהבה, הוא מקבל בחזרה את הביטחון שאבד לו. מצליחים לשקם אותו מבחינה רגשית. נמשיך לעשות לו בדיקות פיזיות ונפשיות.



כמה זמן הוא היה תחת המטפלת ציפורה דוד, ואיך עליתם על זה?
כמעט חמישה חודשים. הסתכלנו במצלמות וגילינו את הנורא מכל. במשך כל התקופה הייתה מצלמה שמצלמת את החלל המרכזי, הסלון, הייתי מסתכלת תוך כדי העבודה כדי לראות שהכול בסדר. אבל רוב הזמן ציפורה לא הייתה עם התינוק בבית ולכן אי אפשר לדעת מה היא עשתה לו עד שהתחלנו לשים למקרים פיזיים ונפשיים וזה עורר את החשד שלנו.



מה היו הסימנים? זה חשוב גם להורים אחרים.
היו פציעות פיזיות. מכות על הגוף, פציעות של ציפורניים. כשהרמנו אותו מהמותניים שמענו קנאנקים ולקחנו אותו לבדיקות. היו לו סימנים כחולים ושריטות בכל הגוף. כששאלתה את ציפורה על הסימנים בזמן אמת היא תמיד ענתה שהוא נחבל, הוא תינוק וזה שגרתי. אלה הסימנים שהתחילו. באותו יום שגילינו אבא שלי הגיע וראה את הילד לבד בחצר ואמא שלי שהגיעה מאוחר יותר צילמה לי אותו מתעורר משינה. ראיתי ילד מבוהל שמפחד לקום ולחטוף מכות. ואז בעלי נכנס למצלמות וגילה הכול. עברו חודשיים וזה עדיין פצע פתוח.



בטח גם יש לכם ייסורי מצפון, אבל אל תאשימו את עצמכם. איך הגיעה אליכם המטפלת?
המטפלת הגיעה עם המלצה מגננת אחרת שתתחרט על זה כל חייה. גם היא נפלה בפח השקרים של ציפורה דוד. אני היחידה ששמה מצלמות וככה שמנו סוף להתנהגותה הנבזית.



מה הרקע שלה? היא לוותה בבני משפחה למשפט.
היא בת 65, אמא וסבתא לנכדים. לדבריה היא עבדה בגנים וטיפלה בתינוקות למעלה מעשרים שנה.



מישהו שאל אותה איך אפשר להכות תינוק?
זה מה שרציתי שהיא תגיד לי: למה. הילד נראה כל כך מפוחד ומבוהל, ניכר שהוא עבר התעללות במשך זמן ממושך. היא טענה שרק ליטפה אותו וניסתה להרגיע אותו ולא עשתה לו שום דבר אלים. כשחקרו אותה במשפטה היא הכחישה הכול. רק אחרי שעימתו אותה עם ראיות היא התנצלה.



אתמול נעמדת מולה הוטחת בה דברים קשים. ואני חשבתי לעצמי, איזו אמא, מה היא אומרת לך?
היא באה במבט קר, נכנסה לבית המשפט כמו אדם רגיל כשהיא מתעלמת מהמקרה. חיכיתי שהיא תגיב, אולי תבקש סליחה. אבל ראיתי מבט קר ומנוכר, כמו של פושעת מקצועית.