במטרה להוריד עומסים: רכבת ישראל תשלב קרונות עמידה לנסיעה לטווחים קצרים

פיילוט ראשון מסוגו, במסגרתו ישולבו שלושה קרונות דו קומתיים מוסבים לנסיעה פרברית, יחל ביום ראשון בעקבות ביקוש לשימוש ברכבת לצד מחסור בתשתיות מסילה וקרונות

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
אחד הקרונות החדשים
אחד הקרונות החדשים | צילום: דוברות רכבת ישראל
2
גלריה

במסגרת הפיילוט, פורקו הכיסאות והשולחנות מהקומה התחתונה, ובמקומם הותקנו מושבים מתקפלים בכמות זהה, ומאחזי יד לנסיעה בטוחה גם בעמידה. הקומה העליונה נשארה כשהייתה. השינוי יאפשר הגדלת מספר הנוסעים בכל קרון בכ-20 אחוזים, וכן כניסה ויציאה מהירה מהקרונות.

הקרונות ישולבו בקו הפרברי (בנימינה-רחובות), על בסיס ניתוח התפלגות זמני הנסיעה שהעלתה כי זמן הנסיעה הממוצע בו עומד על כחצי שעה. הפיילוט יבוצע בשיתוף הנוסעים והם יוכלו להעניק משוב מיידי דרך טופס מקוון, אליו ייכנסו דרך QR קוד שיפורסם בקרון וברציפים.

אחד מקרונות העמידה החדשים. צילום: דוברות רכבת ישראל
אחד מקרונות העמידה החדשים. צילום: דוברות רכבת ישראל | אחד מקרונות העמידה החדשים. צילום: דוברות רכבת ישראל

פתרון הקרונות המוסבים הינו פרי יצירתם של אנשי אגף הנדסת נייד ברכבת ישראל, וככל שיוגדר הפיילוט כמוצלח תחל הסבת עוד קרונות לטובת שירות הנוסעים.

תגיות:
רכבת ישראל
/
ישראל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף