הלם ואבל כבד שורר היום (רביעי) ביישוב אל פורעה בנגב, לאחר שנודע דבר מותו של הילד סלימאן נאיף ג'בארין בן התשע. סלימאן היה בשבועיים האחרונים בחופש הגדול, לפני שהיה אמור לעלות לכיתה ד' בבית הספר אל-פורעה א', אך איבד את חייו הבוקר, כשעץ קרס עליו ב"אקשן פארק" ליד לכיש.  אביו, מורה בבית הספר, הגיע לזירה ישב מול הילקוט של בנו והתחיל למרר בבכי קורע לב.


סלאמה אטרש, ראש המועצה האזורית אל-קאסום, שהגיע למקום האירוע, סיפר למעריב אונליין: "הילדים יצאו לטיול במסגרת קייטנת קיץ, ישבו לאכול ארוחת בוקר, חמישה ילדים, פתאום נפל עץ ופגע בראשו של אחד הילדים והוא מת במקום. נציגים של מחלקת הרווחה נמצאים עם המשפחה וגם עם התלמידים, שאחרי האירוע הבאנו אותם לבית הספר, כדי שיוכלו לשוחח עם פסיכולוגים".

חקירת המשטרה את נסיבות האירוע נמשכת. לדברי אטרש, שהיה במקום, "העצים הם בגובה של 20-30 מטר, עצים ענקיים שחלקם באלכסון. אני חושב שצריך להגיע יועץ בטיחות ולבדוק אם זה לא מהווה סכנת חיים". עבור ילד אחד, זה כבר יהיה מאוחר מדי, הלווייתו של סלימאן תתקיים בזמן הקרוב ביישובו. 

כאמור, ג'בארין, בן 9, מהפזורה הבדואית באזור ערד, נהרג הבוקר מקריסת עץ בפארק סמוך לקריית גת, באזור חבל לכיש. ככל הנראה הילד היה במקום עם חבריו במסגרת טיול בית ספר ובזמן שישב על ספסל במקום אירע המקרה הטרגי.
מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי מדובר בילדי קייטנה שהגיעו זמן קצר לפני כן למקום והחלו בהתארגנות ראשונית. תוך כדי כך ניגש הילד יחד עם מספר ילדים בודדים לעבר ספסלים, ככל הנראה מתוך כוונה לאכול שם. בשלב מסוים בסמוך לרגע ישיבתם, קרס ענף עבה מעץ סמוך ופגע בראשו של הילד וגרם למותו.