אוויר לנשימה: מזג האוויר ישוב היום (חמישי) להיות רגיל לעונה, לאחר שתחול ירידה ניכרת בטמפרטורות. בצפון הארץ ייתכן אף טפטוף עד גשם קל בשעות הבוקר. מחר תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, אך הן יישארו רגילות לעונה. ביום ראשון תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.
הטמפרטורות בערים נבחרות ברחבי הארץ: חיפה: 29-23 מעלות, תל אביב: 30-25, ירושלים: 30-19, באר שבע: 35-22 ואילת: 43-27.

אתמול השרב הכבד ועומסי החום הקיצוניים שברו שיאים. מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ד"ר עמוס פורת, מסר כי בשעות הצהריים נמדדו בסדום שלחוף ים המלח כ־49.9 מעלות צלזיוס - שיא מאז שנת 1942, כאשר נמדדו אז 54 מעלות. מחברת החשמל נמסר כי בצהריים נשבר שיא הביקוש לחשמל של כל הזמנים - 13,521 מגוואט.
 
"שקע שרבי שאינו אופייני לחודש יולי חלף בכל חלקי הארץ וגרם למזג האוויר השרבי, עם טמפרטורות של 40־42 מעלות במישור החוף, בשפלה, בצפון הנגב ובעמקי הצפון; 42־43 מעלות במרכז הנגב; 37־39 מעלות ברצועת החוף ו־34־36 מעלות בהרים", ציין ד"ר פורת, "בעמק הירדן ובערבה נמדדו 43־46 מעלות, ובחלקים מהאזור אף יותר, כאשר בפארן נמדדו 47.1 מעלות ובחצבה – 48.5 מעלות, שזו הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה מאז הקמת התחנה בשנת 1988".
 

החום הקיצוני ששרר עד לשעות אחר הצהריים גרם לנפגעים ולנזקים בכל רחבי הארץ. במהלך היום טיפלו צוותי מד"א ב־144 בני אדם שסבלו ממכת חום, התייבשות, התעלפויות ותשישות. למעט ילד בן 8 מרהט, שסבל ממכת חום ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה, מצבם של שאר הנפגעים היה קל, והם סבלו בעיקר מהתייבשות, התעלפות וסימני מכת חום.
 
שיא הביקוש לחשמל של כל הזמנים, שנשבר אתמול כשהוא עומד על 13,521 מגוואט, שבר את השיא הקודם שנרשם ב־16 בינואר השנה, שעמד על 13,058 מגוואט, אלא שאז זה היה בשל מזג האוויר הקר. בחברת החשמל סיפרו כי הם עמדו בביקושים הגבוהים לחשמל בשל עבודות השיפוצים הנרחבות שנערכו בתחנות כוח בחודשי האביב.
 
עומסי החום הבריחו רבים לחופי הים התיכון, אבל המדוזות קלקלו את חגיגת המים. בכנרת, שבה אין מדוזות, נמשכה השגרה אבל עם פחות מבקרים. "מי שגדל כל חייו בטבריה אינו חש בשרב או בעלייה מיוחדת בטמפרטורות, ואין ספק שהמקום הטוב ביותר לבלות בו בימי הקיץ החמים הוא הכנרת", אמר מנהל החופים ברשות הכנרת, אריה סגרון. 
 
והיו מטיילים שמצאו מפלט מהחום הכבד בבוסתן "בראשית הגולן" בעין זיוון. למקום הגיעו מאות מבקרים שלא ויתרו על קטיף פירות יער ונקטרינות. לא הרחק, באתרי השיט על הירדן, התנועה הייתה ערה והמפעילים דיווחו על מאות רבות של מטיילים שהעדיפו להעביר את יום השרב בשיט במסלולים מוצלים ובשכשוך במים הצוננים. גם החקלאים נערכו לגל החום הכבד. במהלך היום ביצעו רפתנים כמה פעמים