צפו: כוחות משמרות המהפכה של איראן נוחתים במסוק על המכלית הבריטית
איראן הפיצה היום (שבת) סרטון בו נראים כוחות של משמרות המהפכה משתלטים על המכלית הבריטית שנתפסה במצר הורמוז. בסרטון נראה מסוק איראני ובו לוחמים חמושים רעולי פנים נוחת על המכלית וסירות איראניות שהקיפו איתה. 

כוחות משמרות המהפכה בהשתלטות. צילום מסך


בריטניה: "ההשתלטות על המכליות לא מתקבלת על הדעת"
על סף עימות: הקבינט הבריטי התכנס הערב (שישי) בעקבות לכידת שתי מכליות הנפט על ידי איראן באזור מצרי הורמוז, כדי לדון על הפעולות האפשריות בידי בריטניה. שר החוץ ג'רמי האנט אמר כי ההשתלטות על ספינות הנפט, האחת נושאת דגל בריטי והשניה את דגל ליבריה - אך בשתיהן לא היו אזרחי בריטניה, לא מתקבלת על הדעת וכי הקבינט התכנס כדי לבחון מה המידע בידי בריטניה בנוגע למשבר ומה אפשר לעשות כדי לשחרר את שתי הספינות. עוד הוסיף האנט כי בריטניה פועלת בשיתוף פעולה עם בעלות בריטה בנושא וכי זה כדי להבטיח את חופש התנועה של ספינות באזור. בשיחה עם מקבילו האיראני, מוחמד ג'וואד זריף היום (שבת) הביע "אכזבה עמוקה" בנושא.
ה-Stena Impero (צילום: רויטרס)


חיזבאללה פורס כוחות סמוך לגבול עם ישראל ומאיים: "הפעם אנחנו נהיה הראשונים שנירה"
חיזבאללה החל לפרוס כוחות בלבנון ובסוריה בסמוך לגבול עם ישראל, כך דווח היום (שבת) באתר ה"דיילי ביסט" האמריקאי, וזאת לאחר שמספר מפקדים בארגון הטרור התראיינו לאתר וטענו כי הארגון נפגע באופן ישיר מהסנקציות הכלכליות שהטילה ארצות הברית על איראן ולכן הוא מתכוון לנקוט בפעולה עוינת נגד ישראל במידה ואיראן תחליט שהגיע הזמן לכך.
טילים של ארגון חיזבאללה (צילום: AFP)
החלה חקירת החשוד המרכזי באונס הקבוצתי באיה נאפה
חקירתו של החשוד המרכזי בפרשת האונס בקפריסין החלה היום (שבת) לאחר שאמש עומת עם המתלוננת והטיח בה: "את משקרת". שלושה מהחשודים שמרו על זכות השתיקה החל מהרגע שבו מונו להם פרקליטים מקומיים. חשוד אחר שיתף פעולה באורח מלא ועל פי ההערכה הוא ישוחרר בימים הקרובים. חקירת החשד לאונס הקבוצתי באיה נאפה שבקפריסין נתקלת בעדויות סותרות בין המתלוננת לבין החשודים, ובעיקרם - החשוד המרכזי.
הצעירים הישראלים בכניסה לדיון בהארכת מעצרם (צילום: צילום מסך מתוך Alpha Κύπρου)

 
רודריגו רוסטסקי, קצין חיל האוויר שנפצע אנוש בתאונה ליד גדרה, מת מפצעיו
רודריגו רוסטסקי, קצין חיל האוויר שנפצע באורח אנוש בשבוע שעבר בתאונת דרכים בכביש 7, סמוך לגדרה, בה נהרגו רעייתו סופי בת ה-28 ובנם התינוק בן החודשיים איתי, מת מפצעיו הבוקר (שבת) בבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. רוסטסקי, בן 34, שסבל מפגיעת ראש חמורה, עבר מספר ניתוחים, אך בימים האחרונים חלה התדרדרות משמעותית במצבו והוא נפטר כאמור הבוקר. מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי משפחתו ביקשה לתרום את איבריו ולהציל חיים.
תאונת דרכים בכביש 7 (צילום: דוברות המשטרה)
המשנה לראש המוסד לשעבר, נחיק נבות, הלך לעולמו בגיל 88
לכתו של גיבור: מנחם (נחיק) נבות, שעמד בראש שניים מאגפי המוסד והיה המשנה לראש המוסד מת היום (שבת) בגיל 88. על אף מגוון התפקידים שעשה שמו נקשר בעקר לקשר השנוי במחלוקת שטיפח והעמיק משנות השבעים עם הנוצרים בלבנון, שהוביל לפלישת ישראל ביוני 1982 ללבנון ולמלחמה שנמשכה שם 18 שנים.
נחיק נבות (צילום: אלי דסה)

 
צור גולדין מדבר על המאבק היומיומי להחזרת אחיו התאום: "אי אפשר להתרגל"
חמש דקות הפרידו בין הדר וצור גולדין בחייהם, התאומים שבאו לעולם ב־18 בפברואר 1991. 400 מטרים חצצו ביניהם כשהדר נהרג ונחטף על ידי חמאס ב־1 באוגוסט 2014 בסמטאותיה הצפופות של רפיח, שם לחמו כמעט שכם אל שכם. וכמו שבחייהם לא נפרדו, גם המוות לא הצליח לנתק בין התאומים לבית גולדין. בגיל 28, חמש שנים אחרי כן, צור לא נח ולא מתכוון לשתוק עד שאחיו יזכה למנוחת עולמים.
צור גולדין (צילום: יוסי אלוני)