עיתונאים ופעילי רשת מירדן, עיראק וסעודיה הגיעו בתחילת השבוע לארץ בהזמנת משרד החוץ. במסגרת ביקורם ישהו העיתונאים והבלוגרים חמישה ימים בארץ ויבקרו באתרים מרכזיים בגליל, במרכז ובנגב.



על אף קבלת הפנים החמימה של משרד החוץ, באוכלוסייה הפלסטינית קיבלו את העיתונאים בארץ בקריאות גנאי וזלזול. ברשתות החברתיות הפלסטיניות פרסמו היום את מה שהם מכנים "גירוש עיתונאי סעודי שמנרמל את היחסים עם ישראל מתוך מסגד אל-אקצא".

בסרטון שפורסם רואים נערים בתוך הר הבית כשהם תוקפים את הבלוגר, יורקים לעברו ומכנים אותו במילות גנאי. כמו כן, לאחר ביקורו בכנסת הותקף הבלוגר הסעודי על ידי תושבים פלסטינים במזרח ירושלים. התושבים קראו לעברו "ציוני" והשליכו לעברו כיסאות, אבנים ובקבוקים. הבלוגר יצא מהאירוע ללא פגע.

 

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, אמר: "מה שהיה עם הבלוגר מוחמד סעוד בירושלים מצד בריונים הוא דבר מצער מאוד. כך עושים עם מי שרוצה להתפלל?שאלוהים יתנקם בכם. בושה לכם".

"סיור במדינה חלומית"
 
למרות האירוע, האורחים מסעודיה אמרו היום ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, כי "הביקור בישראל הוא כמו סיור במדינה חלומית. הלוואי ונוכל להביא לביקור בישראל מאות אנשים מהמדינות שלנו, כדי שיוכלו בשובם לספר את מה שאנחנו רואים ומרגישים בישראל".
 
בפגישה, אשר התנהלה בשפה הערבית, אמר ח"כ דיכטר: "ישראל החליטה לקדם את הקשרים עם מדינות ערב וסעודיה בראשן, ולא להמתין עד שהרשות הפלסטינית תחליט להילחם בטרור". דיכטר הדגיש בפני האורחים כי הרשות הפלסטינית משלמת למחבלים משכורות בסך של למעלה ממיליארד שקלים בשנה.