אחרי יום וחצי בלבד: בית הדין לעבודה בתל אביב הורה היום (רביעי) על עצירת שביתת האחים והאחיות במערכת הבריאות, ועל קיום משא ומתן. בהחלטתה כתבה השופטת אריאלה גילצר כץ כי "עיצומי האחיות ימשכו תוך מו״מ על העומסים, המטלות החולים במסדרונות והאקרדיטציה בחסות בית המשפט. דיון נוסף יתקיים ב-1 באוגוסט. השביתה תושהה עד אז".


אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, אמרה לאחר ההחלטה: "אמנם השביתה תיפסק, אבל העיצומים של האחיות יימשכו חד וחלק. לצערי הרב, במדינה הזו עד שלא שובתים - לא מדברים איתך; והיום בית הדין שמע את כל ההיסטוריה שלנו עם מערכת הבריאות. האחיות קורסות ולא יכולות להמשיך בזה, אבל אנחנו לא פראייריות. אם משרד הבריאות ישתף פעולה - יש פתרונות שאפשר להגיע אליהם תוך שבוע. היום בית הדין שמע את כל ההיסטוריה של פעילות משרד הבריאות בנושא. לא יסבנו אותנו. לאחים ולאחיות מגיע לעבוד בצורה בטוחה ולחולים לקבל את הטיפול"



מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר: "לא נעים לי להיות בסיטואציה הזו עם אילנה. אני חושב שהיא מנהיגה אמיתית. אמנם הצדדים סוערים, אבל אני בטוח שבסוף יוסכם ששני הצדדים קידמו את מערכת הבריאות בישראל. באנו לכאן כי אנחנו חושבים שהעיצומים והשביתה לא טובים למערכת הבריאות ולמטופלים. נחשוב איך להקל על האחיות בלי לפגוע במטופלים. היכולת שלנו לקדם מהלכים משמעותיים בתקופת בחירות היא מוגבלת".

קודם כל אני רוצה להגיד. שהשביתה נגמרה לחולים אבל העיצומים נמשכים חד וחלק. מה שהבהרנו היום על העומסים, האקרדיטציה, החולים בפרוזדורים, למרות החלטת בית הדין נמשיך בעיצומים שלנו. יתקיים דיון תוך שבוע. הוחלט לשים את כל הנושאים שחשובים לאחיות במרכז כי הן לא יכולות להמשיך בזה. יש פתרונות שאפשר למצוא תוך שבוע. צריך להיות מובן מאליו שמהיום והלאה כל מטלה צריכה להיות מלווה בכוח אדם. רבותיי.. כיוון שאני אזרחית מדינת ישראל במדינה הזו ברוך ה' הרבה שנים, לצערי אני יודעת שאפשר לדבר ולדבר אבל עד שלא עושים עיצומים לא מתייחסים. היום בית הדין שמע את כל ההיסטוריה שלפעילות משרד הבריאות בנושא. לא יסבנו אותנו. נכשיו, אין יותר דברים כאלה. לאחים ולאחיות מגיע לעבוד בצורה בטוחה ולחולים לקבל את הטיפול.