צורכים הרבה יותר דגים: לקראת תשעה באב צפוי זינוק של 50% בצריכת מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה. "תשעת הימים" הם הימים שמתחילים בראשיתו של חודש אב ונמשכים עד צאת צום תשעה באב. בימים אלה נוהגים ישראלים רבים להימנע מאכילת מאכלי בשר, מנהג המציין את האבל על חורבן בית המקדש, ומעשירים את התזונה שלהם בדגים ובמוצריהם, בתחליפי בשר ובמוצרי חלב.
 
"יצרני מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה נערכים מראש לתקופה זו, מגבירים את הייצור ומגדילים את האספקה לרשתות השיווק", הסבירה השבוע ענבל טרופ קירש, סמנכ"לית השיווק בעוף טוב, יצרנית מוצרי "דג טוב". עוד הוסיפה כי "כחלק מהיערכותה לתקופת תשעת הימים, הגבירה עוף טוב את הייצור של סדרת מוצרי הדגים 'דג טוב' ואף השיקה שני מוצרים חדשים בסדרה – פופקורן דג טוב, חטיפי דג מצופים בשני סגנונות".

דגים בסופר. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

 
על פי הנתונים בשנה שעברה, קטגוריית הדגים הקפואים המוכנים לאכילה בארץ עמדה על 20 מיליון שקל והציגה גידול מרשים של 17% מהשנה שלפני כן. עוד נמסר כי אף שצריכת הדגים בישראל נמצאת בעלייה מתמדת, היא עדיין נמוכה ביחס לעולם. 
 

על פי ההערכות, צריכת הדגים הממוצעת לנפש בישראל עומדת על כ־12 ק"ג לנפש בשנה, כשבמערב אירופה היא עומדת על כ־20 ק"ג לנפש בשנה, ביוון ובאיטליה על כ־35 ק"ג לנפש בשנה וביפן היא מגיעה ל־65 ק"ג לנפש בשנה.